HAYES gir ut låt med Mugisho

Thomas Hayes artistdebuterte som HAYES i august, og nå følger han opp "Where I Belong" med "Now Or Never".
HAYES x Mugisho Now or Never artwork
På debuten jobbet HAYES med dobbelt sett duoer, Nico & Vinz og TRXD.
Igjen samarbeider han med talentfulle nordmenn; produsentduoen Electric, Berent Philip Moe og multitalentet Mugisho
"Jeg var med på å skrive låten under by:songs for omlag 2 år siden. Det var Electric, amerikaneren Ferras Alqaisi og jeg, og hele prosessen var utrolig inspirerende. Det var en sterk låt, men ingenting skjedde med den før Thomas tok tak i den" forklarer Mugisho.
"Jeg kicka på låten med det samme jeg hørte den" forteller Thomas "men dette var helt i starten på HAYES-prosjektet, så ting tok tid. Jeg er i en pågående læringsprosess, og egentlig er jeg glad for alt jeg måtte gjennom for å knekke koden på Now Or Never, for jeg synes resultatet er amazing".
Helt fra starten var Thomas overbevist om at han måtte beholde Mugisho på vokal.
"Han er jo helt tullete talentfull, med en fantastisk stemme. Og personlighet. For Mugi er en utrolig hyggelig fyr jeg har lært masse av. Og hatt mye gøy sammen med." Musikkvideoinnspilling i Danmark var visstnok langt mer morsom enn den ser ut, men detaljer får vi ikke.
"Det som skjer i Danmark, blir i Danmark" sier de.
Men låten snakker begge gjerne om.
Tematisk er det en kjærlighetslåt, om hvor vanskelig det er å gi slipp på en relasjon.
"Det er vanskelig å være ærlig med seg selv og se hele bildet, innse at det kanskje er til begges beste at man går videre" sier Mugisho.
"Men må de det da? Jeg ser for meg en film hvor de ikke gir opp." sier Thomas
"Kanskje bør de kjempe for hverandre og kjærligheten? Jeg føler uansett at låten har en underliggende optimisme, jeg blir motivert av den".
Mugisho er enig, og tror jeg-personen er en optimistisk realist.
"Ting er kanskje ikke helt som de bør være, men det er fortsatt håp!"
Og håp er essensielt for motivasjon om man skal tørre å ta sjansen når man kjenner at det virkelig er "nå eller aldri".
Thomas og Mugisho er begge kjent med å følelsen av å få en mulighet som kan lede til noe stort, og så tørre å ta en sjanse.
Faktisk sliter de mer med de små valgene i livet.
"Det er vanskeligere å velge stå opp tidlig på morgenen og sånne fornuftige ting, enn å gjøre noe skummelt som virkelig snur livet ditt på hodet." sier Mugisho.
Thomas er enig.
"Man må gripe sjansen og gjøre sitt beste, så får folk synes hva de vil. Mange har en oppfatning om hvem jeg er, hva jeg står for og hva jeg bør gjøre." sier han
"Men jeg kan ikke ta valgene mine basert på hva andre mener, eller frykt for kritikk. Så da kjører jeg på!"
Heldigvis for oss. For sene kvelder, litt fandenivolskhet og store sjanser blir det bra låter av.

"Now Or Never" med HAYES x Mugisho er ute fredag 1. november

HAYES x Mugisho Now or Never artwork
HAYES x Mugisho (c) Truls Qvale
HAYES (c) Truls Qvale

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Sony Music Norway på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.