Håvard Rem aktuell med sin første lydbok

I 2022 er det 45 år siden Håvard Rem bokdebuterte, og nå kommer hans første lydbok; Almanakk.

Almanakk er en bok med ett dikt for hver dag i året, fra 1. januar til 31. desember. Boken ble utgitt i 2020 og er allerede trykket i tre opplag. Mange av dem er minnedikt om mennesker som har gått bort de siste årene, kjente og ukjente, fra Rolv Wesenlund til forfatterens mor. Årets mange merkedager er markert med dikt, fra påske og jul til kvinnedagen og podagradagen.

Almanakk vil slippes som 12 utgivelser, én for hver måned, og senere i år som en samlet lydbok på nesten åtte timer.

Første del av lydboken, "Almanakk - Januar", slippes i dag 1.januar 2022, og kan lyttes til her

Andre singel fra Kim Myhrs kommende album!13.7.2022 09:48:56 CEST | Pressemelding

«Gifting Senselessly In Endless Lavishness» er andre singel ut fra Kim Myhrs kommende album “Sympathetic Magic”. Hør den her: https://orcd.co/giftingsenselesslyinendlesslavishness «Gifting Senselessly In Endless Lavishness er en tittel hentet fra en bok av Bojana Kunst. Musikken er veldig sjenerøs, nesten overdådig. Det første jeg skrev på stykket var orgelintroen, jeg ønsket noe ekstatisk og umiddelbart, og resten av sangen fløt naturlig inn i forskjellige partier. Å jobbe med et RnB-trommebeat var første gang for meg. Det er en jorda kvalitet som gir en fin kontrast til bølgene av 12-strengs gitar.» - Kim Myhr «Sympathetic Magic», som kommer den 19. august, er et delirisk og rørende musikkverk. Verket troner på toppen av Kim Myhrs jevnt voksende og betydelige produksjon som gitarist og komponist. Albumet er oppfølgeren til Kim Myhrs album You | me (2017), som ble hyllet vidt og mottok en «honorary mention» på Nordic Music Prize 2018. Den oppslukende varmen fra You | me er fortsatt ti

Ny låt fra Tre Små Kinesere24.6.2022 12:40:11 CEST | Pressemelding

Det har gått to år siden Tre Små Kineseres forrige album «Drømmeanker» som ble svært godt mottatt da det kom, både av kritikere og fans. Nå er de tilbake med en helt ny sang ; «Når Sola Snur». Singelen er den første smakebiten fra deres neste album, som kommer i januar 2023. Det ryktes at dette blir det beste fra kineserne siden 90-tallet, så det er bare å glede seg. Lytt til «Når Sola Snur» her! «Når Sola Snur» er godt timet, og teksten bruker dette naturfenomenet som utgangspunkt for å fortelle en noe betuttet venn at det finnes en der ute som "syns at lille du e et stort funn og vil værra sammen med dæ hvert sekund" Musikken er gjenkjennelig Tre Små Kinesere; lett og sommerlig og som alltid godt håndverk, og du får med et lite toneartskifte på kjøpet.