Harald A. Møller AS velger Dentsu Aegis

Etter en omfattende byråkonkurranse har Harald A. Møller AS valgt Dentsu Aegis som ny strategisk samarbeidspartner for markedsinvesteringer.
Fra venstre: Pelle Stensson (leder Dentsu Aegis Byrågruppe Norge), Ulf Tore Hekneby (leder Harald A. Møller)

– Vår ambisjon er å sette ytterligere fart på teknologiskiftet og digitaliseringen i bransjen vår. Dentsu Aegis blir en viktig partner i dette arbeidet og vi ser på dem som en optimal partner i møte med en spennende og utfordrende fremtid, sier Ulf Tore Hekneby, administrerende direktør i Harald A. Møller AS, om valget.

Harald A. Møller AS er Norges største bilimportør, med merker som Volkswagen, Audi, ŠKODA og Volkswagen Nyttekjøretøy i porteføljen. Alle bilmerker med store ambisjoner knyttet til elektrifiseringen av bilbransjen. Alle merkene ligger dessuten langt fremme med teknologi som åpner for nye sømløse måter å kjøpe, eie, bruke og dele biler på. Dentsu Aegis blir nå Harald A. Møller AS sin partner i det videre arbeidet med å synliggjøre merkevarer, produkter og tjenester i en bransje som opplever rask utvikling

– At Norges ledende bilimportør velger Dentsu Aegis er vi veldig stolte av. Å få lov til å jobbe med konkurransekraften til så sterke merkevarer i et tøft og konkurranseutsatt marked i endring gleder vi oss virkelig til, sier Pelle Stensson, leder for Dentsu Aegis’ byråvirksomhet i Norge.

Dentsu Aegis, med byråene CARAT og RED dentsu X i førersetet, vant den omfattende byråkonkurransen i møte med flere andre sterke byråkonstellasjoner. Dentsu Aegis-eide CARAT og RED dentsu X kommer nå til å fordele bilmerkene Volkswagen, Audi, ŠKODA og Volkswagen Nyttekjøretøy jevnt mellom seg. I tillegg blir Dentsus spesialistavdelinger innenfor innsikt, data, martech og datadrevne kjøp tungt involvert i arbeidet på tvers av merkene.

– Den raske takten for digitalisering og fremveksten av delingsøkonomien åpner nye og spennende muligheter for hele bilbransjen. Sammen med Dentsu Aegis skal vi bidra til å enda hurtigere drive frem endringer og synliggjøre lav- og nullutslippsteknologi i møte med markedet, sier Hekneby.

Utfallet av byråkonkurransen som nå er gjennomført innebærer at Harald A. Møller AS ikke forlenger samarbeidet med Mediacom/Group M. Når ansvaret for markedsinvesteringer nå flyttes til Dentsu Aegis, benytter Hekneby anledningen til å takke tidligere samarbeidspartnere for den innsatsen som er lagt ned de siste årene.

– Vi har gjennom flere år jobbet godt sammen med Mediacom. Samarbeidet har ført til gode resultater og har bidratt til den sterke posisjonen vi har. Vi må få takke Mediacom og alle deres dyktige og engasjerte medarbeidere for det arbeidet de har lagt ned gjennom flere år, sier Hekneby.

Samarbeidet mellom Dentsu Aegis og Harald A. Møller AS trer i kraft fra 1. januar 2020. Dentsu Aegis’ tilnærming til oppgaven og den store bredden i deres byrågruppering ble toneangivende for valget Harald A. Møller AS nå har foretatt.

– Oppkjøpet av Red Gruppen var viktig for å bli en enda bedre løsning for våre kunder. Da er det ekstra hyggelig når store annonsører ser verdien av dette. Vi jobber hardt med å utvikle oss innenfor områder som kan hjelpe både eksisterende og nye kunder med å styrke sin konkurransekraft inn i fremtiden. Her står vår kompetanse innen strategi, innsamling og bruk av data og markedsteknologi helt sentralt, sier Stensson fra Dentsu Aegis.

Kontaktperson Dentsu Aegis Byrågruppen Norge:

Pelle Stensson
Adm. dir.
Pelle.stensson@dentsuaegis.com

Kontaktperson Harald A. Møller:

Ulf Tore Hekneby
Adm. dir.
Ulf.tore.hekneby@moller.no
Mobil: + 47 90 93 62 15

Fra venstre: Trine Samuelsen (innkjøpssjef Møller Mobility Group), Stian Jansen (leder Carat Norge), Maria Aas-Eng (leder Red dentsu X), Sverre Vinje (kundedirektør Carat Norge), Pelle Stensson (leder Dentsu Aegis Byrågruppe Norge), Einar Mosvoll (innkjøpsdirektør Møller Mobility Group), Ulf Tore Hekneby (leder Harald A. Møller)

Om Dentsu Aegis Network:

Dentsu Aegis Network består i Norge av de globale byrånettverkene Carat, RED dentsu X, Vizeum, iProspect, MKTG, Isobar og Amplifi. Dentsu Aegis Network lever etter visjonen “Innovating the way brands are built”. Konsernet leverer førsteklasses ekspertise og innsikt innen media, digitale flater og kreativ kommunikasjon. Dentsu Aegis Network tilbyr et bredt og innovativt utvalg av produkter og tjenester, har sitt hovedkontor i London og er tilstede i 145 land med tilsammen over 50 000 spesialister.

Om Harald A. Møller AS:

Harald A. Møller AS er Norges største bilimportør, og har siden oppstarten importert mer enn én million biler til norske kunder. De fire merkene Volkswagen personbil, Volkswagen nyttekjøretøy, Audi og ŠKODA har alle svært solide markedsposisjoner i det norske markedet. Nå er også det raskt voksende bilmerket SEAT etablert i det norske markedet, med nye distribusjonskanaler og attraktive bilmodeller i porteføljen. SEAT er ikke en del av avtalen som nå er inngått med Dentsu Aegis.

ID.7-konkurranse tar av – nå dobler Volkswagen premien29.4.2024 10:30:00 CEST | Pressemelding

5.000 ID.7-gensere ble revet bort på under én uke, og genser-konkurrentene har allerede den første uken gått en distanse tilsvarende to og en halv runde rundt jorda. Nå utvider Volkswagen konkurransen, slik at flere kan være med, og dobler premien slik at to ID.7 skal deles ut til to heldige vinnere. – På denne måten får alle som ønsker bli med i konkurransen, samtidig som de som var først ute og sikret seg gensere, har spesielt gode vinnersjanser, sier markedssjef Dan Ruben Johansen.