Hanne Knudsen (43) skal lede kommunikasjonsarbeidet i REMA 1000

REMA 1000 ansetter Hanne Knudsen (43) til å lede dagligvarekjedens arbeid med eksternkommunikasjon, internkommunikasjon og kundedialog. Knudsen kommer fra stillingen som kommunikasjonssjef i Telenor.

Hanne Knudsen (43) skal lede kommunikasjonsarbeidet i REMA 1000

- God og målrettet kommunikasjon med medier, kunder og ansatte er viktig for at vi som virksomhet skal nå våre forretningsmål. Hannes solide og brede erfaring vil styrke videreutviklingen av vårt kommunikasjonsarbeid, og jeg gleder meg til hun blir en del av teamet, sier Pia Mellbye, direktør for salg, marked og kommunikasjon i REMA 1000.

Knudsen kommer fra stillingen som kommunikasjonssjef i Telenor hvor hun har hatt ulike roller både på konsernnivå og internasjonalt de siste åtte årene. I sin nåværende rolle har hun vært ansvarlig for reaktiv mediekontakt og krisehåndtering, samt hatt ansvar for ett av konsernets kommunikasjonsteam og deres globale kommunikasjonsaktiviteter.

- Jeg har hatt snart ni svært lærerike, utfordrende, og morsomme år i Telenor med fantastiske kolleger og ledere. Er det noe Covid-19 har vist så er det at dagligvarebransjen har en kritisk samfunnsrolle, og jeg er stolt over å få lede kommunikasjonsarbeidet til en av Norges best likte merkevarer. Når jeg går fra én anerkjent «blå familie» til en annen er det fordi jeg får muligheten til å komme enda tettere på nordmenns hverdag, og jeg får bryne meg på en ny bransje, sier Hanne Knudsen.

Knudsen har også flere års erfaring som PR-sjef for Visit Norway i London og fra PR-byrå. Hun jobbet og i en årrekke som nyhetsjournalist i Storbritannia, bl.a. for BBC. Hun er utdannet journalist fra Westminster University i London.

- Jeg er stor fan av at REMA 1000 tilbyr varer av høy kvalitet til Norges laveste priser – og med god samvittighet på kjøpet! Det er tusen grunner til å velge å jobbe for Rema 1000, men for meg var det viktig at de heier på folk, setter kunden først, skaper verdi lokalt, og ikke minst at bærekraft er tydelig forankret i alt som gjøres, avslutter Knudsen.

Etter å ha ledet kommunikasjonsarbeidet gjennom pandemien skal PR- og Kommunikasjonssjef Calle Hägg rendyrke PR-rollen og forsterke dagligvarekjedens arbeid med markedsrelaterte medieaktiviteter.

Hanne Knudsen vil tiltre stillingen 1. juni.

Hanne Knudsen (43) skal lede kommunikasjonsarbeidet i REMA 1000

REITAN består av tre forretningsområder: REITAN HANDEL, REITAN EIENDOM og REITAN KAPITAL.I tillegg kommer Britannia Hotel, et femstjerners internasjonalt fullservicehotell i Trondheim.