Hanne Cecilie Kavli ansatt som forskningssjef hos Fafo

- Hanne har jobbet som forsker ved Fafo siden 1997 og har det siste året vært konstituert i denne rollen slik at vi vet godt hva Hanne står for og at hun vil fortsette å levere høy kvalitet fremover. Vi er veldig glad for at Hanne ønsker å gå inn i denne lederrollen og ser frem til å kunne dra veksler på hennes kompetanse og erfaring, sier Tone Fløtten, daglig leder ved Fafo.

Hanne Cecilie Kavli. Foto: Fafo

Hanne Cecilie Kavli. Foto: Fafo

Forskningsstiftelsen Fafo er et av Norges største samfunnsvitenskapelige forskningsmiljøer. Fafo ble etablert i 1982 og har til formål å utvikle kunnskap om deltakelse, levekår, demokrati, utvikling og verdiskapning. Basert på høye forskningsetiske og metodiske standarder er ønsket å bidra til samfunnsmessig fornyelse. Med et historisk utgangspunkt i norsk fagbevegelse er Fafos aktivitet basert på å levere kritisk og handlingsorientert forskning om arbeidsliv og velferdspolitikk til sentrale beslutningstakere og beslutningsprosesser.
www.fafo.no

Rapportlansering: Styrket hjelp til rusmiddelavhengige – hvordan gikk det?22.6.2021 14:34:12 CEST | Presseinvitasjon

Vi lanserer sluttrapporten fra evaluering av opptrappingsplanen for rusfeltet. Rapporten viser at det i opptrappingsperioden (2016–2020) har vært en betydelig utvikling på rusfeltet i mange kommuner, men at videre satsing er nødvendig dersom alle med rusmiddelproblemer og deres pårørende skal motta de tjenestene de har behov for. På dette webinaret overrekkes evalueringsrapporten til helse- og omsorgsminister Bent Høie.