«Hamilton» med Jakob Oftebro får premiere 1. januar

Det blir en pangstart på det nye året 2020 med premiere på «Hamilton» - en av tidenes største dramasatsninger fra C More. I hovedrollen ser vi Jakob Oftebro som agenten Carl Hamilton. 1. januar får «Hamilton» premiere på C More og TV 2 Sumo, og i løpet av våren 2020 på TV 2.

Serien «Hamilton» er basert på Jan Guillous suksessbøker om den hemmelige agenten Hamilton, og er lagt til Hamiltons tid i Sverige etter utdannelsen i USA. I thrillerserien om den unge Hamilton gestalter Jakob Oftebro en kraftfull, karismatisk og mystisk agent.

Sammen med noen av Sveriges beste skuespillere gir han liv til en høyst aktuell og actionfylt historie som tar utgangspunkt i tiden vi lever i nå, og stiller spørsmål som hvem man virkelig kan stole på og hva verdien av lojalitet er når formålet er uklart?

- Det var superinteressant å få gå inn i rollen som Hamilton fra den tiden da han kom tilbake til Sverige etter en lang periode i USA, og få være med fra starten av hans karriere og det som har formet han til den han er i filmene, sier Jakob Oftebro.

I kjølvannet av en rekke bombe- og cyberangrep i Stockholm, kjemper den svenske hemmelige tjenesten SÄPO for å finne ut hvem som står bak angrepene. Carl Hamilton som har returnert til Sverige etter mange år med trening i spesialstyrken i USA, tilslutter seg den militære spesialenheten OP5. Samtidig blir han identifisert som mulig mistenkt av SÄPO-agenten Kristin Ek (Nina Zanjani) som holder nøye øye med ham. Forfulgt av fortiden mistenkes Hamilton snart, ikke bare for involvering i terrorhandlingene, men også for å være dobbelagent for CIA.

Under Hamilton og Eks jakt oppdager de snart at det er sterkere krefter bak angrepene enn de som opprinnelig var mistenkt. En organisasjon som benytter falske nyheter, fremmedfrykt og terrorisme for å oppnå sine mål. Det er den nye kalde krigen. Når lojalitet settes på prøve, tvinges Hamilton til å velge hvilken fremtid som er best for landet der multinasjonale forretningsinteresser er de nye ideologiene.

I tillegg til Jakob Oftebro og Nina Zanjani, er også Katia Winter, Kristen Henriksson, Thomas Hanzon, Jörgen Thorsson, Suzanne Reuter, Peter Andersson og Annika Hallin på rollelisten.

Jan Guillous suksessbøker om den svenske agenten er en av de mest populære bokseriene i Skandinavia og har tidligere blitt filmatisert med Stellan Skarsgård, Peter Stormare og Mikael Persbrandt i hovedrollen som Carl Hamilton.

«Hamilton» produseres av Dramacorp Pampas Studio og Kärnfilm i samproduksjon med Beta Film og ZDF. Erik Leijonborg er regissør og Martina Stöhr og Petra Jönsson er produsenter. Seriens manusforfatter er Petter s. Rosenlund.

Bilder finnes her.

«Hamilton» vil få premiere 1. januar 2020 på C More og TV 2 Sumo, og vil vises på TV 2 i løpet av våren 2020.

Nina EnghPR- og medierådgiver

Bloggerne, Funkyfam, God morgen Norge, God kveld Norge, barne-tv, Premier League, utenlandske serier, barne-tv og C More-innhold.

916 05 816nina.engh@tv2.no

TV 2 er Norges største kommersielle tv-kanal, og er en del av mediehuset TV 2 som står bak en rekke etablerte merkevarer som TV 2 Nyhetskanalen, TV 2 Zebra, TV 2 Livsstil, TV 2 Sportskanalen, TV 2 Humor, TV 2 Sumo, TV2.no, TV 2 Mobil og TV 2 Skole.