Gus Polden ute med ny følsom singel Olivengrønn

Fredag 29 oktober slipper Gus Polden ny låt hos Universal Music Norge. «Olivengrønn» er den tredje singelen fra den kommende EP’en «Tidlig forhold».

25 år gamle Gus Polden har de siste årene vist seg som en svært dyktig låtskriver og multi-instrumentalist. Etter å ha jobbet tett med Sebastian Zalo både på låtskriversiden og som fast musiker i flere år, debuterte han nylig som soloartist med låten «Hardere vær» og fulgte sterkt opp med den sårbare pianoballaden «Over».

Gus Polden er nå klar med hans tredje singel «Olivengrønn». Låten dykker dypere inn i følelsene til personen som sitter igjen, samt spørsmålene som reiser seg ved om det er mulig å ta med seg noe positivt etter et tungt brudd.

Gus Polden kommer fra en familie full av prisbelønte musikere og han plukket selv opp gitaren i tidlig alder. Det var derimot aldri en selvfølge at han selv skulle stige ut i rampelyset og fremføre sine egne låter. I samarbeidet med andre artister opplevde han at flere låter som ble skrevet ble svært personlige og direkte tilknyttet hans eget liv, og det ble klart at han selv måtte stå som avsender på disse.

Som en uanstrengt historieforteller og eminent musiker kommer Gus Polden til å servere oss musikk fremover som setter ord på noe mange kan relatere til og kjenne seg igjen i, nemlig kjærlighetssorg. Hittil har vi fått en smakebit fra det unge stjerneskuddets historie og følelser via «Hardere vær» og «Over» som baserer seg på Gus sin første kjærlighet og hvordan han bearbeidet kjærlighetssorgen.

«Olivengrønn» dykker dypere inn i følelsene til personen som sitter igjen, og stiller spørsmål ved om det er mulig å ta med seg noe positivt ut av et så tungt brudd, enten det er erfaringen av å ha kommet seg igjennom det, eller noen enkelte gode minner som blir stående igjen. - «Når alt er forbi og det bare er vi, går det da i sort, eller er det noen ting der som aldri forsvinner?» - Vil de fine minnene forsvinne med de vonde, eller vil de bestå?» - Gus Polden

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Post Malone, Ariana Grande, The 1975, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Snow Boyz følger opp EPen "Bare Bangerz (del 1)", med ny singel "Alle sammen"2.12.2021 13:32:45 CET | Pressemelding

Den karismatiske rap duoen Snow Boyz er endelig tilbake med deres første låt etter EPen «Bare Bangerz (del 1)» fra i sommer. «Alle sammen» er en sang i klassisk Snow Boyz stil med en sterk leveranse og uforglemmelige punchlines. Siden gjennombruddet i 2016 med hitten «42», har Snow Boyz vært en trofast leverandør av både harde rap låter og mer myke pop låter. Brødrene sitter på et imponerende repertoar med tidligere samarbeid med noen av de største navnene i Norge, som Arif, Kamelen, OnklP og mer. «Den trap greien her i Norge tok av da Snow Boyz kom inn i gamet.Vi ga swaggen til alle sammen, det er bare å si ifra hvis ikke du tåler mer!» - Wavy Brødrene Rafael og Paulo Domingos alias Wavy Marley og $k!p utgjør hiphop duoen Snow Boyz. Etter duoen ble dannet i 2009, har de sammen herjet live scenen i Oslo i flere år med en energibombe av et show! Snow Boyz har vist seg å være blant de mest allsidige og oppfinnsomme artistene vi har i Norge i dag, og beveger seg uanstrengt mellom sjangre

Rambow hyller hjemstedet sitt – Furuset2.12.2021 13:30:40 CET | Pressemelding

I helgen opptrådde den nylig kårede “Årest Urørt” vinneren på årets P3 Gull. På fredag er han klar med en ny singel, hvor han hyller hjemstedet sitt, Furuset. Han mimrer og glorifiserer Furuset, samt forteller om sin vei derifra til den nasjonale scene. Rambow aka Simon Negash ble i 2018 kjent som skuespiller med hovedrollen i NRK-serien “Rektors kontor.” I 2020 ga han ut sin første singel “Bentley.” Han har både som skuespiller og artist skapt en solid fanbase allerede i en alder av 17 år. I januar i år ble han kåret til månedens “Urørt” på NRK P3 etter kun fire utgitte singler. I september ble Rambow kåret som vinner av NRK P3 «Årets Urørt!» og fremførte singelen “Take 2” på årets P3 gull. I denne anledningen slipper Rambow sin desidert sterkeste låt hittil «Furuset», en låt hvor han mimrer og glorifiserer hjemstedet sitt, samt forteller om veien sin derfra til den nasjonale scenen. «Furuset» slippes med en musikkvideo produsert av Nisju film fra Bergen, med et drøss av greenscreen o