Gus Polden slipper ny singel og annonserer debutalbumet!

Fredag 2. september slipper den 25 år gamle artisten Gus Polden singelen «Kjennes så bra» - en deilig up-tempo-låt som passer perfekt for sensommeren. Med hans fengende melodier og nære tekster serverer Tønsberg-gutten oss et håpefullt budskap for sensommeren og høsten:

«Kjennes så bra» handler om det å ikke lenger føle seg definert av noe eller noen. Den følelsen når man føler seg trygg på å kunne være seg selv til det fulle, og komfortabel i eget selskap.

Denne sommeren var den første hvor jeg ikke lenger følte meg definert av bruddet mellom meg og eksen min, og det tomrommet som har vært der lenge, var endelig fylt. Jeg kan ikke si noe annet enn at det kjennes veldig bra.

Dette den første singelen fra det kommende albumet, som slippes første halvdel av 2023.

Gus Polden har de siste årene vist seg som en svært dyktig låtskriver og multi-instrumentalist. Etter å ha jobbet tett med Sebastian Zalo både som låtskriver og fast musiker i flere år, debuterte han i som soloartist med låten «Hardere vær» høsten 2021. På ett år har han rukket å slippe debut-EP’en «Tidlig Forhold» og to låter med sin gode venn Sebastian Zalo, og har nå over 1M totale streams å vise til.

«Om vi var noen andre» var ukas låt på NRK P3 tidligere i år, og var listet lenge på kanelen. I tillegg har låta «Du» med Sebastian Zalo vært listet på P3, og «Olivengrønn» har vært mye spilt på NRK P1.

Gus Polden kommer fra en familie full av prisbelønte musikere og han plukket selv opp gitaren i tidlig alder. Det var derimot aldri en selvfølge at han selv skulle stige ut i rampelyset og fremføre sine egne låter. I samarbeidet med andre artister opplevde han at flere låter som ble skrevet ble svært personlige og direkte tilknyttet hans eget liv, og det ble klart at han selv måtte stå som avsender på disse.

Se live-konsert med Gus Polden fra Past Vintage/Livid Løkka HER

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Ramón, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Ny musikk fra Sam Smith, Stormzy, Shania Twain, Guns N' Roses og Zoe Wees!23.9.2022 10:46:05 CEST | Pressemelding

Astrid S slipper sin nye singel «Come First» Første låt fra Rubens kommende album er her! Jon Ranes slipper debutalbumet sitt - Loverboy Marstein debuterer som soloartist – Medici Marstein SG Lewis slipper sitt andre album AudioLust & HigherLove, i januar. En av låtene som er med på albumet er den nye singelen “Vibe Like This”, hvor han har fått med seg Ty Dolla $ign og den fremadstormende LA-artisten Lucky Daye. SG har virkelig befestet sin posisjon som en av de mest ettertraktede produsentene om dagen og har samarbeider med Elton John, Clairo, Khalid, Dave og Dua Lipa – for å nevne noen. Den legendariske fem-ganger GRAMMY-vinnende og bestselgende kvinnelige countryartisten, Shania Twain har avduket sin første nye singel siden 2017, kalt "Waking Up Dreaming". Dokumentaren “Not Just A Girl” som omfatter Shanias lange banebrytende karriere hadde premiere på Netflix tidligere i år. Sjekk ut traileren her. Guns N’ Roses annonserer den ultimate samlingen for bandets 1991 multiplatina-utgiv

Jon Ranes slipper debutalbumet sitt - Loverboy22.9.2022 15:50:38 CEST | Pressemelding

Jon Ranes, også kjent som Loverboy, artistdebuterte i 2017 med rapgruppen og fenomenet UNDERGRUNN. Siden den gang har de spilt festivaler og scener rundt i hele Norge, deriblant Øyafestivalen, Slottsfjell og Sentrum Scene. Parallelt med musikervirksomheten har Ranes også en lovende skuespillerkarriere, og er blant annet å se i «Ut og stjæle hester», den kommende NRK serien «Flus» og «Pørni». Nå er 20 åringen fra Lille Tøyen klar med debutalbumet «Loverboy». 20 år gamle Jon Ranes fra Lille Tøyen i Oslo slipper sitt første soloprosjekt, under sitt ekte navn. Albumet har fått tittelen «Loverboy», som er aliaset hans fra rapgruppen UNDERGRUNN. Albumet inneholder 7 spor. Med «Loverboy» henter Jon Ranes inspirasjon fra skadinavisk visepop. Visjonen er å “skape et organisk univers med pop elementer”, som han forteller selv. Jon Ranes debuterte som soloartist under årets by:Larm festival. Jon Ranes om album: - “Jeg begynte å leke med tekst og produksjon til mitt eget prosjekt for ca to år side