Gus Polden og Sebastian Zalo med låt til hverandre

Universal Music / Ignat Wiig

Sebastian Zalo og Gus Polden har et helt unikt samarbeid. De er ikke bare gode venner, de har også en vanvittig musikalsk kjemi. De siste årene har de skrevet utallige låter og herjet scener sammen, og med en magnetisk scenetilværelse trekker de publikum inn i sitt univers.

Nå tar de samarbeidet et skritt videre og slipper låten 'Du' sammen, som de har skrevet til hverandre.

«’Du’ handler om vennskap, og det å finne motivasjon og håp i det. Noen ganger trenger man bare noen som tror på en.» Gus Polden

Samtidig som låtsamarbeidet slippes legger snart musikerkompisene ut på turné, også sammen. De skal besøke en variasjon av scener, med et ønske om å komme nærmere sitt publikum og treffe dem i sitt eget miljø.

Gus Polden er en uanstrengt historieforteller og eminent musiker. 25 år gamle Gus fra Nøtterøy har de siste årene vist seg som en svært dyktig låtskriver og multi-instrumentalist, etter å ha skrevet og laget musikk med andre artister. Han debuterte som soloartist høsten 2021, og har så langt gitt ut EPen Tidlig Forhold, med singelen Om vi var noen andre i spissen, som blant annet ble utpekt som ukens låt hos NRK P3. Han leverte nylig en nydelig opptreden på P3 Live.

Den 23 år gamle Hortensgutten Sebastian Zalo har allerede satt sitt preg på det Norske musikklandskapet. Han har en sjelden evne til å balansere det såre og det selvsikre, noe som gjør musikken hans både fengende og folkelig. Talentet sin karisma har allerede skapt unike relasjoner med lyttere gjennom musikken og opptredener på steder som by:Larm, Øya, Lindmo, De Neste og P3 Live. Forårets meritter ble konkludert i nominasjoner som «Årets Nykommer» på «P3 Gull» og «Årets Gjennombrudd» på «Spellemann».

Universal Music / Ignat Wiig

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Post Malone, Ariana Grande, The 1975, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Subwoolfer i streamingtoppen verden over16.5.2022 15:46:05 CEST | Pressemelding

Lørdag var det duket for årets finale i Eurovision hvor Norges bidrag, Subwoolfer, havnet på 10. plass. Gjennom helgen har Subwoolfer sin “Give That Wolf A Banana” gått som en farsott på sosiale medier, noe som har resultert i 200.000 nye TikTok-følgere, 3 millioner likes og fler millioner visninger. I dag gikk Subwoolfer rett inn på Spotify sin globale toppliste på #117 som et av de mest streamede bidragene fra årets Eurovision, i tillegg er de #7 på den globale viral-listen. De gule ulvene kan skilte med toppliste-plasseringer over hele Europa, blant annet #6 i Sverige, #9 i Ukraina og #30 i UK. Subwoolfer – Give That Wolf A Banana Subwoolfer på TikTok Fullstendig oversikt over listeplasseringer (Spotify charts): #34 Østerrike #47 Belgia #8 Estland #10 Finland #33 Tyskland #2 Island #47 Irland #8 Latvia #8 Litauen #28 Nederland #4 Norge #6 Sverige #48 Sveits #9 Ukraina #30 UK

Ny musikk fra SALTI, Kendrick Lamar, Maria Petra, Veronica Maggio og Florence + The Machine13.5.2022 10:10:55 CEST | Pressemelding

SALTI introduserer sin nye EP Demons med singelen "Love Poor" Album fra Joakim Berg 27. mai Maria Petra med ny låt 13. mai - "the first love" Florence + The Machine slipper sitt femte studioalbum; Dance Fever Kendrick Lamar er endelig tilbake med etterlengtet album The Rolling Stones "LIVE AT THE EL MOCAMBO". En legendarisk begivenhet i den utrolige 60-årige historien til Rolling Stones slippes i sin helhet for første gang i dag! "Live At The El Mocambo" er opptak fra den første av Stones to sagnomsuste, hemmelige konserter på Toronto-klubben (med kun 300 kapasitet) i mars 1977. Dette er den første utgivelsen fra konserten noensinne. ”Heaven Med Dig” er den siste singelen før Veronica Maggios album, Och som vanligt händer det något hemskt slipper ut 20. mai. Veronica er aktuell med en turné i Norge, både på festivaler og egne konserter før turnéen avsluttes med en konsert med Gabrielle i Oslo Spektrum 14. oktober. Loreen er tilbake med sin nye singel ”Neon Lights”, en energisk låt som