Gumpens Auto Vest kåret til Årets forhandler Volkswagen Nyttekjøretøy

Prisen «Årets Nyttekjøretøy forhandler Volkswagen» deles ut til den forhandleren som har vært det beste forbildet og levert de beste resultatene i forhandlernettverket i 2019.

Glade vinnere fra Gumpens Auto Vest.

«Årets forhandler» er den aller gjeveste prisen i vårt forhandlernettverk, og bare det å bli nominert tilsier at man har prestert på et svært høyt nivå igjennom hele året. Kriteriene for å bli nominert til prisen er først og fremst fornøyde kunder og medarbeidere, svært gode resultater på salg og service over tid og god lønnsomhet.

- Årets vinner, Gumpens Auto Vest, har i tillegg til nominasjonskriteriene, utmerket seg på flere områder, sa Håkon Wirak, direktør Volkswagen Nyttekjøretøy. Gumpens Auto Vest kjennetegnes av et stort engasjement overfor kundene og setter alltid kunden i fokus både på salg og service. De er kreative, nytenkende og er alltid i forkant, sa Wirak.

- Gumpens Auto Vest er svært aktive i sitt lokalmarked når det gjelder å bygge merkevaren Volkswagen Nyttekjøretøy. Forhandleren preges av en sterk lederkultur og har et utpreget vinnerinstinkt i alt de gjør, sa Wirak.

I tillegg jobber Gumpens Auto Vest aktivt med organisasjonskultur og er en attraktiv arbeidsgiver når det gjelder å tiltrekke seg de beste medarbeiderne. Gumpens Auto Vest fikk en markedsandel på 31,4% i 2019 og 406 varebiler (under 3,5 tonn) ble registrert.

– Dette er gjevt for oss! Vi streber etter å prestere på et høyt nivå hver dag, og det er veldig godt å se at å pushe det litt lenger gir resultater som dette. Jeg er enormt stolt av mine engasjerte, kreative og ikke minst kunnskapsrike medarbeidere på Gumpens. De er tilstede, redelige og ikke minst synliggjør de, og representerer oss på en forbilledlig måte i lokalsamfunnet. Et vinnerlag - kort og godt. Så må vi selvfølgelig få takke alle våre kunder for tilliten. Vi kommer ikke langt uten kundene, sier Magne Svardal, daglig leder Gumpens Auto Vest.

Glade vinnere fra Gumpens Auto Vest.
Magne Svardal, daglig leder Gumpens Auto Vest.
Magne Svardal, daglig leder Gumpens Auto Vest.
Håkon Wirak, direktør Volkswagen Nyttekjøretøy.

Nye Transporter 6.1 debuterer på «Bauma 2019»10.4.2019 14:16:05 CESTPressemelding

Transporter 6.1 blir vist på «Bauma 2019» som varebil og pick-up med dobbelkabin. Elektromekanisk servostyring gir en hel rekke nye førerassistentsystemer, og Transporter 6.1 er sikrere og enklere å kjøre enn noen gang. Nye løsninger, for eksempel en spesiell funksjon for lang last, optimerer arbeidsflyten. Store endringer i standardutstyr: multimediesystem med bluetooth håndfritilkopling Helelektrisk utgave med mer enn 400 km rekkevidde (NEDC) kommer Etter verdenspremieren på Multivan 6.1 i februar, viser nå Volkswagen Nyttekjøretøy for første gang frem den nye Transporter 6.1. Det skjer på «Bauma 2019» i München, som er regnet for å være verdens største messe for anleggsmaskiner og verktøy av alle slag. Fra 8. til 14. april er det der ventet over en halv million besøkende fra mer enn 200 land. Den nye Transporter T6.1 vil debutere i München med et rikere utvalg karosserivarianter enn noen gang tidligere: Ren varebil, personbil og som pick-up med singel- og dobbelkabin. Med denne spen