Gullruten 2020 deles ut 19. juni på TV 2

Stiftelsen Gullruten er glade for å kunngjøre at Gullruten 2020 blir delt ut 19. juni. Det blir prisutdelingssending på TV 2s hovedkanal og på TV 2 Sumo.

Fredag 19. juni samler vi representanter fra de nominerte programmene på Clarion Hotel Oslo til et prisutdelingsshow som hyller og kommenterer TV-året 2019/2020. Sigrid Bonde Tusvik og Morten Hegseth leder nominerte og seere gjennom festkvelden.

Programmene som konkurrerer om Gullruten og Fagprisen har vært publisert på TV og/eller nett i perioden fra og med 18. mars 2019 til og med 26. april 2020. Juryeringen av påmeldte bidrag har vært gjennomført som normalt denne våren, og de nominerte til årets statuetter finner du her: www.gullruten.no

Vi gratulerer alle nominerte, og gleder oss til prisutdeling 19. juni!

Bilde: https://www.dropbox.com/s/v6pdlf6813gfzk2/Gullruten%20SigridMorten%20liggende%20total.jpg?dl=0

Kontaktinfo:

Stiftelsen Gullruten
Åse Kringstad
Styreleder Gullruten
ase.kringstad@virke.no

TV 2
Katrine Wergeland
Tlf. 91391114
Katrine.Wergeland@tv2.no

Siril Vatne Meling
Siril.VatneMeling@tv2.no

Nordisk Film TV
Asmund Grinaker, produsent Gullruten
asmund.grinaker@nordiskfilmtv.com

Stiftelsen Gullruten er opprettet av Virke Produsentforeningen, men er en stiftelse som dermed er selveiende. Virke Produsentforeningen oppnevner styremedlemmene i Gullruten

Følg pressemeldinger fra Virke

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Virke på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Virke