Gull, Gull, Sølv og Sølv til TUI Care Foundation og enpacts Tourism Recovery Programme – Et program som støttet reiselivsbedrifter under pandemien

TUI Care Foundation og enpact mottok flere utmerkelser under årets WTM Responsible Tourism Awards.

100 Helping Hands Turkey

TUI Care Foundation og enpact vant nylig to gull og ett sølv under årets WTM Responsible Tourism Awards. Utmerkelsen anerkjenner deres arbeid for programmet som støttet bærekraftige reiselivsbedrifter under pandemien i Afrika og Latin-Amerika. TUI Care Foundation vant også sølv i WTM i London, i kategorien 'Sustaining Employees and Communities through the Pandemic'. Stiftelsen vant også Energy Globe Award for sitt TUI Junior Academy i Curaçao der fokuset er opplæring av lærere og unge om miljøspørsmål, resirkulering og bærekraft.

I desember 2020 startet TUI Care Foundation og enpact sitt Turism Recovery Programme – Et program der formålet er å styrke små, bærekraftige reiselivsbedrifter i spesielt utsatte områder rundt om i verden. 565 bedrifter og team var med i programmet som hjalp til med krisehåndteringsstrategier, beskyttelse av arbeidsplasser og styrke bærekraftig lokal økonomisk utvikling.

Mer informasjon om TUIs bærekraftarbeid finnes her.

100 Helping Hands Turkey
100 Helping Hands Zanzibar

Nordmenn vil oppleve mer når de er på ferie - TUI relanserer sin opplevelsesportefølje2.6.2022 09:00:00 CEST | Pressemelding

Sommeren 2022 blir første gang mange nordmenn reiser utenlands igjen etter pandemien. Tall fra TUI viser at vi vil ha høyere kvalitet på hele reisen, ikke bare hotellet denne sommeren; vi vil ha flere og mer eksklusive aktiviteter, og bidra mer til lokalsamfunnet når vi endelig skal ut å reise. TUI relanserer derfor sitt egenproduserte utflukts- og aktivitetsprogram, TUI Collection, denne sommeren. 650 utflukter på mer enn 100 destinasjoner er nå tilgjengelig. En andel av inntektene doneres til TUI Care Foundation, og reinvesteres i mer bærekraftig utvikling i turistnæringen.

Norske reisende har kåret sine hotellfavoritter – Her er vinnerne av TUI Global Hotel Awards21.4.2022 08:00:00 CEST | Pressemelding

Tidligere i april gikk den årlige TUI Global Hotel Awards av stabelen, denne gangen virtuelt. Utmerkelsen er basert på kunders evaluering og tilbakemelding på TUIs mer enn 2.000 hoteller, samt hotellenes implementering av bærekraftstiltak. Det deles ut utmerkelser i 13 kategorier, fra beste hotell globalt, mest bærekraftig til beste Long Haul-hotell. Hoteller i Hellas, Spania og Maldivene skiller seg ut blant de reisende.

TUI utvider i Asia og Afrika: TUI Blue skal vokse til 300+ hoteller over hele verden29.3.2022 09:30:00 CEST | Pressemelding

TUI Group satser videre på utvidelsen av hotellmerkevaren TUI Blue, og lanserer i dag sin strategi for videre vekst i både Asia og Afrika. Selskapet har som mål å vokse fra 96 til 300+ hoteller. Fokus er på utvikling av nye regioner for ekspansjon i Sørøst-Asia, Kina, Afrika og Midtøsten. En viktig driver for den fremtidige vekststrategien er internasjonale partnerskap der TUI Blue-hoteller drives enten under management-kontrakter eller av franchisetakere.