Gull, Gull, Sølv og Sølv til TUI Care Foundation og enpacts Tourism Recovery Programme – Et program som støttet reiselivsbedrifter under pandemien
TUI Care Foundation og enpact mottok flere utmerkelser under årets WTM Responsible Tourism Awards.
TUI Care Foundation og enpact vant nylig to gull og ett sølv under årets WTM Responsible Tourism Awards. Utmerkelsen anerkjenner deres arbeid for programmet som støttet bærekraftige reiselivsbedrifter under pandemien i Afrika og Latin-Amerika. TUI Care Foundation vant også sølv i WTM i London, i kategorien 'Sustaining Employees and Communities through the Pandemic'. Stiftelsen vant også Energy Globe Award for sitt TUI Junior Academy i Curaçao der fokuset er opplæring av lærere og unge om miljøspørsmål, resirkulering og bærekraft.
I desember 2020 startet TUI Care Foundation og enpact sitt Turism Recovery Programme – Et program der formålet er å styrke små, bærekraftige reiselivsbedrifter i spesielt utsatte områder rundt om i verden. 565 bedrifter og team var med i programmet som hjalp til med krisehåndteringsstrategier, beskyttelse av arbeidsplasser og styrke bærekraftig lokal økonomisk utvikling.
Mer informasjon om TUIs bærekraftarbeid finnes her.
Nøkkelord
Kontakter
Nora AspengrenKommunikasjonssjef TUI i Norge
Tel:+47 90 63 60 63nora.aspengren@tui.noBilder

Lenker
Om TUI Norge
TUI Norge er i dag en del av TUI Nordic, og er med en markedsandel på 20 % den største aktøren på det nordiske reisemarkedet. TUI Norge ble etablert i 1973 og tilbyr pakkereiser, fly og cruise. Noen av våre mest populære reisemål er Kanariøyene, Hellas og Italia. TUI Nordic består av reisearrangørene TUI Norge, TUI Sverige, TUI Danmark, TUI Finland, flyselskapet TUI fly Nordic og Nazar.
Følg pressemeldinger fra TUI Norge
Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra TUI Norge på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra TUI Norge
Golfreiser – TUI samarbeider med Greenfee36524.6.2022 08:00:00 CEST | Pressemelding
Aktive feriereiser er mer populært enn på lenge, og golf er en storfavoritt blant nordmenn. Nå har reiseselskapet TUI inngått et nytt samarbeid med Greenfee365 som gjør at reisende kan sikre seg tid på golfbanen både før de reiser og i ferien.
Nordmenn vil oppleve mer når de er på ferie - TUI relanserer sin opplevelsesportefølje2.6.2022 09:00:00 CEST | Pressemelding
Sommeren 2022 blir første gang mange nordmenn reiser utenlands igjen etter pandemien. Tall fra TUI viser at vi vil ha høyere kvalitet på hele reisen, ikke bare hotellet denne sommeren; vi vil ha flere og mer eksklusive aktiviteter, og bidra mer til lokalsamfunnet når vi endelig skal ut å reise. TUI relanserer derfor sitt egenproduserte utflukts- og aktivitetsprogram, TUI Collection, denne sommeren. 650 utflukter på mer enn 100 destinasjoner er nå tilgjengelig. En andel av inntektene doneres til TUI Care Foundation, og reinvesteres i mer bærekraftig utvikling i turistnæringen.
Norske reisende har kåret sine hotellfavoritter – Her er vinnerne av TUI Global Hotel Awards21.4.2022 08:00:00 CEST | Pressemelding
Tidligere i april gikk den årlige TUI Global Hotel Awards av stabelen, denne gangen virtuelt. Utmerkelsen er basert på kunders evaluering og tilbakemelding på TUIs mer enn 2.000 hoteller, samt hotellenes implementering av bærekraftstiltak. Det deles ut utmerkelser i 13 kategorier, fra beste hotell globalt, mest bærekraftig til beste Long Haul-hotell. Hoteller i Hellas, Spania og Maldivene skiller seg ut blant de reisende.
TUI utvider i Asia og Afrika: TUI Blue skal vokse til 300+ hoteller over hele verden29.3.2022 09:30:00 CEST | Pressemelding
TUI Group satser videre på utvidelsen av hotellmerkevaren TUI Blue, og lanserer i dag sin strategi for videre vekst i både Asia og Afrika. Selskapet har som mål å vokse fra 96 til 300+ hoteller. Fokus er på utvikling av nye regioner for ekspansjon i Sørøst-Asia, Kina, Afrika og Midtøsten. En viktig driver for den fremtidige vekststrategien er internasjonale partnerskap der TUI Blue-hoteller drives enten under management-kontrakter eller av franchisetakere.
Nordmenn velger utlandet i påsken – kun 22 plasser igjen hos TUI23.3.2022 11:00:00 CET | Pressemelding
Tall fra TUI viser at nordmenn vil til utlandet i påsken. De aller fleste har sikret seg en solfylt uke i Spania, og perioden fra 7.4 – 15.4 er absolutt mest populært. Av TUIs totalt 15 avganger med charterfly fra Norge til «syden» i denne perioden, og er det i skrivende kun 22 plasser igjen.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom