Gudfedrene av elektropop er tilbake

Det er 38 år siden Boris Blank og Dieter Meier grunnla Yello i Zürich. Med hitter som «Oh Yeah», «The Race» og «Bostich» ble de raskt sett på som elektropopens gudfedre.

Nå er de tilbake med nytt album. Albumet er det 13 i rekken, har fått tittelen Toy og slippes 30. september. Albumet inneholder 14 nye spor i klassisk Yello-stil slik vi husker dem fra 80-tallet; dadaistiske kollasjer, latinamerikanske rytmer og brilliante samplinger fra sampling-kongen Boris Blank.

I forbindelse med det nye albumet vil de stå på en scene for første gang sammen - live. Konsertene holdes på Kraftwerk i Berlin 26, 28, 29 og 30. oktober.

Dieter Meier og Boris Blank vil ta med fansen på en audiovisuell reise gjennom mer enn 20 sanger fra et musikalsk partnerskap som er rikt på høydepunkter. I tillegg til den opprinnelige duoen, vil gjestesangere Malia og Fifi Rong samt instrumentalister på Yello's nye album også være med på scenen.

Om konsertene sier de selv;

Boris Blank: “At the center of our show are more than 20 YELLO songs that I have 'reloaded' for live performance. Of course, we will play the Yello hits, but also tracks from the new album TOY: to the future through the past. The world of Yello – live on stage”.

Dieter Meier: “With the decision to play live for the first time ever at the Kraftwerk Berlin, a new era for YELLO begins. Get out of cyberspace – and into the live experience, with operatic staging in the aesthetics of the YELLO videos“.

Debutalbum fra Astrid S, ny singel fra Lana Del Rey, Demi Lovato, S1sco, Stefflon Don med flere16.10.2020 09:30:43 CESTPressemelding

Astrid S slipper debutalbumet Leave It Beautiful SALTI ute med debut-EP – En ekte og ærlig fortelling S1sco slipper nok en gatebanger – "I år " Lana Del Rey er endelig tilbake med ny musikk! Den nye singelen "Let Me Love You Like A Woman" er hennes første nye singel siden det kritikeroste albumet Norman Fucking Rockwell fra 2019. Låten har Lana skrevet selv med god hjelp fra makker Jack Antonoff. Justin Bieber og Benny Blanco er aktuell med ny låt. Dette er den første nye låta fra Blanco siden albumdebuten Friends Keep Secrets tilbake i 2018. Den nye singelen "Lonely" er et samarbeid mellom Blanco og Justin Bieber og kommer også sammen med en musikkvideo som kan ses HER. Demi Lovato er ute med den nye singelen "Commander in Chief", en høy-aktuell låt som berører det nåværende politiske klimaet i USA. Hun fremførte låten med en anti-Trump opptreden på Billboard Music Awards. Video er også ute, se den HER. James Blake ga i går ut sin fire-spors EP Before premierte som Annie Mac’s hottest

SALTI ute med debut-EP – En ekte og ærlig fortelling16.10.2020 09:00:00 CESTPressemelding

Endelig er SALTIs debut-EP her! "Angels" er en ekte og ærlig fortelling om SALTIs personlige liv. EPen skildrer det første kapittelet av hans liv og omhandler alt fra kjærlighet, svik, usikkerhet, traumer og hendelser – ting som har formet SALTI som menneske men også musikken hans. Hør EPen HER. Vi har allerede fått høre flere deler av historien gjennom låter som "Shameless", "Fireflies", "Superstitious", "Rolling Thunder" og "Wine". I tillegg til å fortelle en turbulent historie handler "Angels" om å stå for det man sier og gjør på godt og vondt. Handlinger må komme fra hjertet, man på stole på egen intuisjon og ta lærdom fra feil. Det finnes dog en kontrast og "Angels" er bare èn del av dette. Del 2 kommer i SALTIs neste EP; "Demons" som drar oss inn i mørket og til de virkelige røttene. "Demons" ventes i 2021. Tracklist Rolling Thunder Shameless Wine Superstitious Fireflies Trust Issues - "Det har vært en spennende og krevende prosess. Lært veldig mye om meg selv og vokst veldig mye