GroupM

GroupM lanserer Acceleration og blir Google sin største partner

Del

Oslo, 12. oktober 2021: Acceleration er et etablert teknologiselskap med 20 år lang kompetanse på Google-teknologi. GroupM lanserer nå Acceleration som eget byrå i sin portefølje i Norden og vil hjelpe kunder å optimalisere og gjøre bedre nytte av Google sitt økosystem. Acceleration vil også være en preferert forhandler av Google Marketing Platform i det nordiske markedet.

Fra venstre: Katarzyna Pietraszewska - BI Specialist, Herman Mull - Data Scientist,
Prasanna Kumar - BI Architect, Torgeir Telle - Google GMP Advisor, Anja Stene - Data Scientist, Kim Næss - Marketing Science Director. Aiste Petkeviciene - Senior Data Scientist (ikke til stede). Foto/ill.: GroupM
Fra venstre: Katarzyna Pietraszewska - BI Specialist, Herman Mull - Data Scientist, Prasanna Kumar - BI Architect, Torgeir Telle - Google GMP Advisor, Anja Stene - Data Scientist, Kim Næss - Marketing Science Director. Aiste Petkeviciene - Senior Data Scientist (ikke til stede). Foto/ill.: GroupM

Rådgivning og ekspertise innenfor digital transformasjon er et stort behov og et satsingsområde for Acceleration. Acceleration fortsetter med tung kompetanse på salgsmodellering og tjeneste/opplevelses-design etter sammenslåingen med Business Science og Flip Studio. Satsningen gjøres i tett samarbeid med gruppens eksisterende merkevarer Mediacom, Mindshare og Wavemaker.

Med sin årlige medieomsetning på 50 milliarder dollar globalt er GroupM en av de største spillerne på det internasjonale annonsemarkedet. Gjennom Acceleration vil GroupM styrke sitt tilbud til kunder som ønsker å utvide sitt digitale repertoar, og derfor samles ekspertise innen datainnsamling, -analyse og -bruk i ett miljø.

-          Ved å styrke vår ekspertise innenfor markedsføringsteknologi, data first-strategier og komplekse analyser er vi sikre på å kunne støtte våre kunder med vekst også i årene som kommer. Det er stadig flere som ønsker å sitte tett på egen data, og selv eie teknologien de bruker til å investere i media. Acceleration vil hjelpe oss å være gode rådgivere for våre kunder i denne utviklingen sier Britt Skjeppestad CEO i Mediacom.

Den største Google partneren

Acceleration er Googles største Premier Partner og GroupM vurderer at markedet for Google Marketing Platform har potensiale til verdier på langt over en milliard dollar. Acceleration er allerede aktiv i Norden og har med seg en bred kundegruppe både gjennom Business Science og de tre sterke mediebyråene i gruppen.

-          Markedet rundt Googles annonse- og analyse plattform er stort og vokser med omtrent 70 prosent i året. Vår ambisjon er å være ledende rådgivere på Googles plattform i Norden sier Kim Øystein Næss som i dag er Marketing Science Director i GroupM og Interim leder for Acceleration i Norge.

I spissen for det nordiske byrået finner vi danske Marianne Hjaltelin, nåværende nordisk direktør i Accenture Interactive, som vil lede Acceleration fra desember 2021. Acceleration er allerede aktive i Norden, men sammenslåingen med Business Science og Flip studio vil først skje 1. januar 2022.

Nøkkelord

Kontakter

KONTAKTPERSON:
Marketing Science Director (Interim), Acceleration: Kim Næss, tlf: 91522272, e-post: kim.naess@acceleration.biz

Bilder

Fra venstre: Katarzyna Pietraszewska - BI Specialist, Herman Mull - Data Scientist,
Prasanna Kumar - BI Architect, Torgeir Telle - Google GMP Advisor, Anja Stene - Data Scientist, Kim Næss - Marketing Science Director. Aiste Petkeviciene - Senior Data Scientist (ikke til stede). Foto/ill.: GroupM
Fra venstre: Katarzyna Pietraszewska - BI Specialist, Herman Mull - Data Scientist, Prasanna Kumar - BI Architect, Torgeir Telle - Google GMP Advisor, Anja Stene - Data Scientist, Kim Næss - Marketing Science Director. Aiste Petkeviciene - Senior Data Scientist (ikke til stede). Foto/ill.: GroupM
Last ned bilde

Om GroupM

GroupM
Kongens gate 6
0153 Olso

21 93 50 70https://groupmnorge.no/

GroupM er Nordens største mediebyrågruppe bestående av MediaComMindshareWavemaker og Quisma i tillegg til vår egen plattform for datadrevne målgruppekjøp – Xaxis.

Våre ansatte er blant bransjens dyktigste og mest lidenskapelige media-, kommunikasjons- og markedsføringsspesialister. Sammen brenner vi for å bidra aktivt i utviklingen av mediepartnerskap og nye digitale, sosiale og databaserte kommunikasjonsplattformer. Hver eneste dag søker vi å bli litt bedre, litt mer effektive og litt smartere. Utvikling av teknologi som leverer de beste dataene og resultatene, er derfor et stort fokus for gruppen.