Gratis videokonsultasjon med lege for reiseforsikring

Har du reiseforsikring i Gjensidige eller Gouda er nå Eyr inkludert dersom du trenger medisinsk hjelp i utlandet. – Denne tjenesten vil gjøre det enklere og bedre for våre kunder som har behov for rask dialog med norske leger, sier produktsjef Anne Løvdahl i Gjensidige. For de aller fleste vil det være et mareritt å bli syk eller skadet på ferie.– Eyr gir en økt trygghet for de reisende og med nyheten reiseforsikring vil ca. 1 million nordmenn ha Eyr gratis eller rabattert gjennom sin forsikring, sier William Karlsen, partneransvarlig og forretningsutvikler i Eyr.
Skjer det noe mens du er på ferie har du tryggheten i å kunne rådføre deg med en norsk lege gjennom Eyr.  Foto: Eyr
Skjer det noe mens du er på ferie har du tryggheten i å kunne rådføre deg med en norsk lege gjennom Eyr. Foto: Eyr

Perfekt følgesvenn på ferie

Mange nordmenn har allerede brukt Eyr når de er på ferie og vi får svært gode tilbakemeldinger. Alle kan bruker Eyr på reise, uten forsikring koster en legetime 350 kroner. Med Eyr på mobilen har du alltid en norsk lege med deg på tur, det eneste kravet er internettdekning.  – Skjer det noe mens du er på ferie utenfor Norge har du tryggheten i å kunne rådføre deg med en norsk lege gjennom Eyr. Enten du trenger råd for feriemage, har fått noen rare utslett eller har fått øyebetennelse, fortsetter Karlsen.

1 million nordmenn har Eyr inkludert i forsikringen

Eyr samarbeider med Gjensidige, Storebrand, DnB, Codan og Gouda, og er inkludert i mange helse-, behandlings- og barneforsikringer. Med nyheten reiseforsikring har nå 20 % av Norges befolkning Eyr inkludert i sin forsikring.  – I sommer kjørte vi en vellykket pilot med Gjensidige og Gouda reiseforsikring, og de ønsker nå å videreføre tjenesten til alle deres kunder. Vi opplever Gjensidige som fremoverlent og innovative, de satser virkelig på helse og digitalisering. Både Eyr og Gjensidige har bevegd seg raskt og derfor er vi nå de første i Norden til å lansere videokonsultasjon med lege for reiseforsikring, fortsetter Karlsen.

Litt om Eyr

Vi er en norsk start-up som hver dag jobber for å levere gode og tilgjengelige helsetjenester til pasientene. Hos oss sitter programmerere, leger, interaksjons- og produktutviklere skulder ved skulder for å lage fremtidens digitale helsetjenster. I dag tilbyr vi videokonsultasjon, timebestilling, betaling, vaksiner og trygg samhandling med skjema, filer, lyd og bilder gjennom Eyr-appen på mobil. Pasienter kan treffe legen under dyna hjemme, på kontoret, på toget, i utlandet eller på hytta.

William Karlsen - partneransvarlig og forretningsutvikler i Eyr.