GP Batterier

GP Batteries lanserer verdens raskeste batterilader

GP Batteries nye batterilader, Recyko Charge 10, er et helt nytt produkt på markedet som kan lade opptil 4 batterier på bare 10 minutter. Laderen gjør det enklere enn noen gang å bytte fra engangsbatterier til oppladbare alternativer.
GP Batteries nye lader, Charge 10

GP Batteries, er en av verdens største batterileverandører. Nå lanserer selskapet det som vil bli verdens raskeste batterilader, Recyko Charge 10. Laderen kan lade opptil fire AA-batterier samtidig på 10 minutter**. Det er opptil tre ganger raskere enn andre sammenliknbare ladere på markedet*.

- Denne laderen har markedet lengtet etter. Langsomme ladetider har tidligere vært et stort hinder for at forbrukerne skal bytte fra engangsbatterier til oppladbare. Mye har skjedd siden det oppladbare batteriet først ble lansert for flere år siden, og vi gleder oss veldig til å presentere en ny generasjon oppladbare løsninger, sier Michael Lam, direktør i GP Batteries International Limited.

Gjennom Recyko-merket, med oppladbare batterier og ladere med høy ytelse, har det blitt enklere enn noen gang å redusere forbruket av engangsbatterier. Charge 10 er neste trinn i utviklingen av nye holdbare og oppladbare batterier.

- Å bytte til oppladbare batterier er nå noe av det enkleste du kan gjøre for å leve en mer bærekraftig livsstil. Økt bruk av oppladbare batterier og økt resirkulering er begge viktige deler av et mer bærekraftig batteriforbruk. Med Charge 10 sparer du tid, penger og du sparer miljøet fra tusenvis av batterier, sier Bernt Sivertsen, batteriekspert hos GP.

- Laderen er utviklet etter flere tiår med erfaring og innovasjon. Teamet vårt har kombinert sin dype tekniske kunnskap med en forståelse av forbrukernes behov og atferd. Det er viktig ikke bare å fange opp de tekniske aspektene, men også tilrettelegge for å omstille forbrukernes vaner og behov. Vi har jobbet med ulike ingeniørteam innen maskin-, elektronikk- og programvareutvikling, som alle sammen har bidratt til det nye designet, sier Michael Lam.

Charge 10 har et kompakt design. Strømadapteret innebygd, noe som gjør at laderen er vesentlig enklere å bære med seg. Alle funksjoner er integrert i designet, fra ladelys til lademodusknapper. Dette gjør at du enkelt kan få tilgang til og se gjeldende status under batterilading.

- Design er et viktig element. Derfor har vi laget et design som gjør det enklere enn noen gang å gjennomføre overgangen til oppladbare batterier. Målet vårt var å skape et visuelt diskret produkt som passer til alle miljøer, fra ryggsekken til skrivebordet på kontoret," sier Andrea Locatelli, grunnlegger og kreativ direktør hos Nonominal - designerne av Charge 10.

Charge 10 bruker en unik ladealgoritme som, avhengig av batteritype, tilstand og temperatur, optimaliserer lading og lader batteriene på raskest mulig måte. Lading gjøres trygt med en innovativ kryssstrømsvifte som stille fordeler kald luft og forhindrer overoppheting.

- Charge 10 har blitt utviklet i over to år. Vi har overvunnet flere designutfordringer for å forbedre brukeropplevelsen. Den opprinnelige ideen ble klekket ut av et av teammedlemmene våre etter et bryllup. Etter at bryllupsfotografen brukte et stort antall batterier i løpet av kvelden, oppsto ideen om at det ikke ville ha vært noe problem hvis fotografen i stedet raskt kunne lade batteriene i løpet av kvelden. Med lading 10 er det ikke lenger noen unnskyldninger for ikke å bytte til oppladbare batterier, sier Michael Lam.

Som en del av Recyko-merkets bærekraftsfokus kommer både Charge 10-batteriene og laderen helt plastfritt fra resirkulert papiremballasje.

Om Recyko Charge 10 Ultra-Fast Charger

• Lader 4 stk Recyko Charge 10 AA-batterier på 10 minutter
  • Lader alle oppladbare NiMH AA- og AAA-batterier.
  • Kan bruke Ultra-Fast-modus når tiden er avgjørende, eller Eco-modus for å maksimere batteriets levetid.
  • Leverer opptil 10 ampere ladeinngang, og er opptil 3 ganger raskere enn andre ledende merkevarers raskeste ladere.
  • Optimaliserer ladingen for hvert enkelt batteri, avhengig av batteritype, tilstand og temperatur.
  • Trefarget LED-lys indikerer ladestatus, modus og varsler hvis engangsbatterier eller dårlige batterier settes inn.

Om Recyko Charge 10 AA 1700mAh batterier

• Lades på 10 minutter med Charge 10 Ultra-Fast Charger
  • Beholder opptil 80% av sin kraft etter 12 måneder.
  • Fungerer ved ekstreme temperaturer (-20 °C til +50 °C).
  • 94 % av hele batteripakken (inkludert esken) kan resirkuleres.
  • Finn ut mer om nye Recyko Charge 10 her: www.gpbatteries.world/charge10

Om undersøkelsene brukt for å dokumentere produktet

Test av GP av de raskeste NiMH batteriladere av ledende NiMH merker tilgjengelig i store globale markeder per mai 2021. Testforhold: Gjennomsnittlig tid kreves under 5 samtidige ladninger på 4 stk nye Charge 10 1700mAh AA-batterier til 90% + kapasitet ved 20 °C etterfulgt av batteriutladning i henhold til IEC 61951-2.

I tillegg til intern test av GP av gjennomsnittlig prosentandel av batterikapasitet ladet etter en 10-minutters lading per mai 2021. Beregnet fra 5 samtidige ladninger på 4 stk nye Charge 10 1700mAh AA-batterier til 90% + kapasitet ved 20 °C, etterfulgt av batteriutladning i henhold til IEC 61951-2.

*Basert på intern gp testing på den raskeste Nimhbatteriladere av ledende Nimh-batteriladdarBoksTagsa Tilgjengelig på globale markeder per mai 2021. Testbetingelser: Gjennomsnittstid kreves for 5 ladinger av 4 ny Batterier samtidig av typen Lad 10 1700 mAh AA kapasitet på 90 %+ ved 20 °C etterfulgt av IEC-batteriutladning 61951-2.

** Basert på intern test av gjennomsnittlig prosentandel batterikapasitet ladet etter en 10-minutters lading i mai 2021. Kalkulert utenfra 5 samtidige ladinger av 4 batterier i form av: ny Lading 10 1700 mAh AA til 90 % + kapasitet ved 20 °C, etterfulgt av IEC-batteriutladning 61951-2.

Basert på intern gp-test på lydnivået til Nimh-batteriladdarBoksTags med Erklært ladetider på "15 minutter" fra mars 2021 under lading 4 St Batterier. Testforhold: Gjennomsnittlig lydnivå ved 5 ladinger samtidig med 4 St batterier som leveres med laderen når de kjøpes.

GP Batteries nye lader, Charge 10
Bernt Sivertsen, Batteriekspert i GP Batteries Norge.

Om GP Batterier

GP Batterier

GP Batteries er et heleid datterselskap av Gold Peak Group, som er børsnotert i Hong Kong. Det er en av verdens største leverandører av batterier.

Hvis du vil utforske flere produkter fra GP Batteries, kan du besøke www.gpbatteries.com