Globalisering og nasjonalstat

Vi lever i en verden hvor teknologi og kommunikasjon strekker seg over landegrenser, og som har åpnet opp en ny hverdag for de fleste av oss. Dette har medført at Informasjon deles raskt, og gjennom flere medier enn tidligere, etter at mobilteknologien ble allemannseie.

Norge som nasjonalstat må styrkes ikke svekkes.

Det betyr at vi som Nasjon er i stand til å dele informasjon i nåtid

Vi lever på den måten i en global verden gjennom internett. I i denne forståelsen av samfunnet har PDK Viken vedtatt en rekke resolusjoner for hvordan vi ser at dette kan håndteres på en forsvarlig måte av oss som et storsamfunn og nasjonalstat.

Vi erkjenner at dagens borgerlige regjering har tatt en kurs og utvikling som har overrasket mange borgerlige velgere. De store sakene i vår tid defineres ikke lenger av høyre/venstre-aksen i norsk politikk, og hegemoniet til de ledende partiene i dette paradigmet, Arbeiderpartiet og Høyre, er synkende.

Vi erkjenner derfor at behovet for å tenke nytt er avgjørende for å få landet i en god retning hvor Grunnloven respekteres av politikerne, og nasjonalstaten Norge settes først.

Vi ønsker derfor at man i mindre grad tenker høyre/venstre-akse, og i større grad tenker en samling av partier og politikere som ønsker å styrke nasjonalstaten, og respekt for Grunnloven. De viktige sakene i dette spørsmålet er å avvikle de drakoniske og eklatante avtalene gjort under de senere regjeringer, samt revurdere dagens tilknytningsforhold til EU.

PDK Viken ønsker derfor at Norge skal:

• Melde seg ut av Paris-avtalen.
  • Avvikle Norges deltagelse i FNs Migrasjonsplan.
  • Reforhandle eventuelt si opp EØS avtalen, og utnytte handlingsrommet for frie nasjonalstater i godt samarbeid som har oppstått med BREXIT.
  • Reversere ACER.
  • Kritisk evaluere FN og FNs organer, og redusere norsk støtte til FN der hvor diskriminering, rasisme, antisemittisme, kvinnefiendtlighet og globalisering dominerer.

Derfor er det viktig at vi nå, og i framtiden står sammen om våre felles verdier og bygger videre på fast grunn; Vi kombinerer liberalismens respekt for enkeltmennesket med tradisjonelle kristne verdier, som ansvar og omsorg for sin neste, og finner oppskriften på et samfunn som er fritt og trygt for alle – uansett hvem du er eller hvor du kommer fra.

Norge som nasjonalstat må styrkes ikke svekkes.