Gjennom X-Rays «The making of The Rings of Power» tilbyr Prime Video en spektakulær retur til Midgard

Fans av den globale hitserien The Lord of the Rings: The Rings of Power kan få et eksklusivt blikk bak kulissene til alle åtte episoder gjennom Prime Videos X-Ray-funksjon. Her trekkes gardinen tilbake som aldri før for den virkelige skapelsen av J.R.R. Tolkiens storslåtte riker.

CULVER CITY, California, 21. november 2022

Prime Videos rekordbrytende hitserie, The Lord of the Rings: The Rings of Power, kunngjør at «The Making of The Rings of Power» – en eksklusiv kikk bak kulissene til alle åtte episoder i første sesong – nå er tilgjengelig kun på X-Ray. Det er en fullskjermopplevelse som kan tas i bruk når som helst mens man ser på serien. Seere kan også få tilgang til X-Ray-episodene ved å bla til Bonusinnhold på seriens hovedside på Prime Video HER.

Gjennom X-Ray sin behind the scenes-funksjon, inviteres publikum til en nær og personlig titt på produksjonen av første sesong, slik at fansen kan se hvordan serieskaperne omhyggelig brakte J.R.R. Tolkiens Midgård til livet i all sin prakt. Disse «making of»-stykkene, som hver for seg tilsvarer en av de åtte episodene, gir et spennende dypdykk i serien, med eksklusiv tilgang, behind the scenes-bilder og intervjuer med rollebesetningen, showrunners, executive produsenter, regissører og produksjonsteam.

«The Making of The Rings of Power» gir fansen et spesielt innblikk i skapelsen av de unike rikene som utgjør Midgard, inkludert Númenor og Khazad-dûm, begge vist på skjermen på høyden av sin storhet, for første gang. Disse segmentene avslører også spennende detaljer om produksjonsdesign, scenografi, kostymer, sminke, visuelle og spesialeffekter, stunts, sverdkamper, ridning og så mye mer av den intrikate forberedelsen som er involvert i å skape denne helt spesielle verdenen.

SE X-RAY-TRAILEREN

Første sesong av Prime Videos The Lord of the Rings: The Rings of Power har vært en enestående global suksess, sett av mer enn 100 millioner mennesker verden over, med mer enn 24 milliarder minutter streamet. Den svært etterlengtede serien tiltrakk seg mer enn 25 millioner seere globalt allerede første dag, og markerte slik den største premieren i Prime Videos historie. Serien har også brutt alle tidligere seer-rekorder hos Prime Video, og har ført til flere nye Prime-registreringer enn noe tidligere lansert innhold. I tillegg er The Rings of Power den beste originalserien i alle regioner – Nord-Amerika, Europa, APAC, LATAM og resten av verden. Sesongfinalen skapte også et globalt kulturøyeblikk, da #Halbrand trendet på Twitter i 305 timer.

Om X-Ray

Se, lytt og shop mer på Prime Video med favorittprogrammet ditt drevet av X-Ray. Teknologien som viser deg hvem skuespilleren på skjermen er, inkluderer nå mer: Hvilken låt er det som spilles? Hvor kan jeg kjøpe denne boken? Hvordan klarte de å få dvergene og Harfoot-ene til å se så små ut? Start X-Ray for å finne ut mer: https://www.amazon.com/adlp/xray

Hvordan få tilgang til X-Ray

Via mobilenhet eller nettleser på Prime Video: flytt musepekeren, trykk på skjermen og/eller sett serien på pause for å få opp X-Ray-kontroller på skjermen. X-Rays hurtigvisningsmodus på skjermen forsvinner etter noen få øyeblikk, så for å se X-Ray-informasjonen igjen, tap, klikk eller flytt markøren igjen. Klikk eller tap på "X-Ray View All" øverst til venstre på skjermen for å gå få X-Ray i fullskjermsmodus.

På smart-TV, eller strømmeenheter: Behind the scenes-innhold fra «The Making of The Rings of Power» vil være tilgjengelige som bonusinnhold. Scroll til Bonusinnhold-seksjonen på seriens hovedside, der vil alle de åtte segmentene være tilgjengelige individuell visning.

Om serien

Alle åtte episoder i første sesong av The Lord of the Rings: The Rings of Power er nå tilgjengelig for strømming eksklusivt på Prime Video i mer enn 240 land og distrikter.

The Rings of Power bringer til skjermene for aller første gang de heroiske legendene fra den sagnomsuste Det Andre Tideverv-historien. Dette episke dramaet utspiller seg tusenvis av år før hendelsene til J.R.R. Tolkiens Hobbiten og Ringenes Herre-bøkene, og vil ta seerne tilbake til en epoke der stormakter ble smidd, kongedømmer reiste seg til ære og falt i ruiner, usannsynlige helter ble testet, håp hengt i den fineste tråd og den største skurken som noen gang strømmet fra Tolkiens penn, truet med å dekke hele verden i mørke. Serien begynner i en tid med relativ fred, og følger en samling av karakterer, både kjente og nye, mens de konfronterer den lenge fryktede gjenoppkomsten av ondskap til Midgard. Fra de mørkeste dypene i Tåkefjellene, til de majestetiske skogene i alvehovedstaden Lindon, til det fantastiske øyriket Númenor, til de ytterste delene av kartet, vil disse kongedømmene og karakterene skjære ut en arv som lever videre lenge etter at de er borte.

Seriens første sesong ledes av showrunners og utøvende produsenter J.D. Payne & Patrick McKay. De får selskap av executive produsenter Lindsey Weber, Callum Greene, J.A. Bayona, Belén Atienza, Justin Doble, Jason Cahill, Gennifer Hutchison, Bruce Richmond og Sharon Tal Yguado, og produsentene Ron Ames og Christopher Newman. Wayne Che Yip er med- executive produsent og regisserer sammen med Bayona og Charlotte Brändström.

Om Prime Video

Amazon Prime Video tilbyr kundene sine en enorm samling av filmer, serier og sport – alle tilgjengelige for å se på hundrevis av kompatible enheter.

• Inkludert med Prime Video: Se filmer, serier og sport. Nyt serier og filmer, inkludert Emmy-vinnerne The Marvelous Mrs. Maisel og Lizzos Watch Out for the Big Grrrls, Emmy-nominerte satiriske superheltdrama The Boys, og kjempehitene The Lord of The Rings: The Rings of Power, Tom Clancys Jack Ryan, Samaritan, Thirteen Lives, The Tender Bar, Being the Ricardos, The Tomorrow War, Reacher og Coming 2 America. Prime-medlemmer får også tilgang til lisensiert innhold.
  • Prime Video-kanaler: Prime-medlemmer kan legge til kanaler som discovery+, Paramount+, BET+, EPIX, ViX+, PBS KIDS, NBA League Pass, MLB.TV, STARZ og SHOWTIME, uten å måtte laste ned ekstra apper, og uten at kabel kreves. Betal kun for de du ønsker, og kanseller når som helst. Se hele listen over tilgjengelige kanaler på amazon.com/channels.
  • Lei eller kjøp: Nyt nye filmer ved enten å leie eller kjøpe. Hele sesonger med aktuelle TV-serier er tilgjengelige for kjøp, og finn spesialtilbud kun for Prime-medlemmer.
  • Umiddelbar tilgang: Velg blant hundrevis av kompatible enheter for å se det du vil hjemme eller på farten. Strøm fra nettet eller bruk Prime Video-appen på smarttelefonen, nettbrettet, spillkonsollen eller smart-TV.
  • Forbedrede opplevelser: Få mest mulig ut av hver visning med 4K Ultra HD- og High Dynamic Range (HDR)-kompatibelt innhold. Kikk bak kulissene til favorittfilmene og TV-programmene dine med eksklusiv X-Ray-adgang, drevet av IMDb. Lagre den til senere med utvalgte mobilnedlastinger for offline-visning.
  • Prime Video er bare én av mange shopping-, spare- og underholdningsfordeler som følger med et Prime-medlemskap, kombinert med rask, gratis frakt på millioner av Prime-kvalifiserte varer på Amazon.com, ultrarask levering og henting av dagligvarer, ubegrenset bildelagring, eksklusivt tilbud og rabatter og tilgang til reklamefri musikk, bøker og spill. For å registrere deg eller starte en 30-dagers gratis prøveversjon av Prime, besøk: amazon.com/prime.

Mediekontakter:

Max Bellman – mabellma@amazon.com