Gjenforening og nytt album med Vidar Busk & His True Believers

Med det fjerde skal det skje!

Det er snart 25 år siden sangeren og gitaristen Vidar Busk ble Norges mest omtalte og feirede bluesartist for sitt debutalbum "Stompin’ Our Feet With Joy (1997)", lansert med en sensasjonell konsert på Notodden Blues Festival der han også mottok festivalens bluespris. "The Civilized Life" med Vidar Busk & His True Believers er ute i dag!

Hør albumet HER

Etter debutalbumet gikk det slag i slag med albumet "I Came here to Rock (1998)", Spellemannspris som årets artist, utgivelse av "Atomic Swing (1999)" og nominasjon til Spellemanspris i kategorien rock. På 2000-tallet utvidet han sin musikalske palett med tre funk-inspirerte album på Warner. Etter flere ulike bandkonstellasjoner, inkludert Elvis Presley tribute-show for fulle hus sammen med Stephen Ackles og Paal Flaata de siste årene, er Vidar i 2021 tilbake med albumet alle venter på.

Bortsett fra at trommeslager Martin Windstad har byttet plass med Alexander Pettersen fra Bubble of Trouble/Billy T Band, er følgende med fra originalbesetningen: Johnny Augland (piano/B3 orgel/gitar), Arne Rasmussen (munnspill) og Rune Endal (bass).

Med Norges mest kjente internasjonale bluesstjerne Kid Andersen som produsent er plata innspilt i Kitchen Studio på Jar og mikset/mastret av Kid Andersen i Greaseland Studios, San Jose, California og med gjestespill fra Sax Gordon og Greaseland Superspreader Horn Section.

Fans av Vidar Busk & His True Believers kfår nå servert både fullt T-Birds-inspirert øs, svingende blues, sjelfulle ballader og rødglødende gitarspill!

Ola Kvernberg og Steamdome til Samfundet!17.9.2021 11:19:20 CEST | Pressemelding

Etter panegyriske omtaler av "Steamdome II: The Hypogean" både nasjonalt og internasjonalt, tar komponist, fiolinist og multiinstrumentalist Ola Kvernberg med seg mannskapet til Storsalen til Samfundet 11. februar 2022. Billetter til Samfundet finner du HER - "Det blir godt å komme hjem. Samfundet er selve spiren til Steamdome. Da jeg spilte der med Todd Terje i 2015 var det noe som klikka på plass. Scenen, musikken og stemninga i salen gjorde at det å lage min egen rytmefest ble flytta øverst på todo-lista." - Ola Kvernberg. Etter den prisvinnende debuten «Steamdome» (2017) har bandet gjennomført nærmere 100 konserter. Nylig fikk oppfølgeren «The Hypogean» sekser på terningen fra både VG, Dagsavisen, Romsdals Budstikke og Nettavisen. Dagbladet kalte den "uimotståelig", Dagens Næringsliv omtalte den som «et frydefullt beist». Fredag 11. februar spiller de altså i byens storstue. - "Hver gang jeg har spilt i Storsalen har vært magisk, men aldri før med navnet mitt øverst på plakaten. De

URverk 9 fra Ulf Risnes; Imagemagi!17.9.2021 11:18:54 CEST | Pressemelding

Vi er kommet til årene 1982 til -84, noenlunde den samme tida som Urverk 8. Urverk 9 er selvfølgelig på norsk, og her er eksperimenteringen litt mindre framtredende, men låtskrivinga desto mer. På denne plata dukker det opp ikke mindre enn tre låter som senere ble utgitt med Tre Små kinesere, "Tvil", "Det Som Vi Har" og "Luftpalass". Lytt til "Imagemagi" her! De to første er kjærlighetssanger som utfyller hverandre, den første har følelsen i tittelen, mens den andre hyller det relativt ferske forholdet. Denne gangen var det nemllig alvor. "Luftpalass derimot beskriver den sterke utferdstrangen jeg hadde kjent på siden tidlig ungdom. Det føltes ofte som om at livet mitt skulle ta en spesiell vending når som helst, særlig når jeg leste bøker eller så film. Jeg kunne bo hvor som helst og bli hva som helst, trodde jeg. Vi hadde et herlig kollektiv gående i 6 etasje på høyblokka vi bodde i, hvor gjengen kunne samles rundt en karsk eller en jazzrøyk. Vi hadde produksjon av begge deler gående

Klimalåt fra NRK Newton17.9.2021 11:10:19 CEST | Pressemelding

«Ikke gjør dette mot klimaet» er en spektakulær underholdningsserie med et viktig budskap. Serien frontes av tenåringene Helle Kjøl-Johansen og Markus Rydningen Munkeby, og Newtons kjente programleder, Dennis Siva Lie. Målet med serien er at alle skal begynne å bry seg mer om klimaet. Programlederne kommer derfor med en fengende låt med akkurat dette budskapet: «Bry deg!». Klimasangen har verdenspremiere tirsdag 21. oktober i NRK TV og i NRK Super TV, men allerede nå kan du høre den der du strømmer musikk. Lytt til "Bry deg" her! I hver episode gjennomfører trioen ulike katastrofeeksperimenter, hvor vi som seere følger prosessen fra de begynnende forberedelsene til den store finalen. Underveis får vi mye humor, morsomme situasjoner, en god porsjon alvor og refleksjon, og ikke minst en spektakulær avslutning! Med «Ikke gjør dette mot klimaet» ligger alt til rette for å lære mer om klimaet mens man underholdes. TV-serien gir gode råd og tips til hvordan slike katastrofer kan unngås, og h

Hoven Droven slipper endelig plata som feirer 30 år i folkrockens tjeneste17.9.2021 08:56:51 CEST | Pressemelding

Det legendariske folkrockbandet Hoven Droven slipper 17. september albumet «Trad» - som oppsummerer håndverket bandet har finslipt i over 30 år. Medlemmene er hver for seg godt plantet både i den svenske tradisjonsmusikken så vel som i rock og jazz, en kombinasjon som har overbevist et bredt publikum over hele verden med smittende grooves og virtuost spill. Bandet har spilt på de fleste folkemusikkfestivaler i Norge over en årrekke og beærer oss med å ha releasekonserten på Riksscenen 24. september!