Gi fingeren til tradisjoner: 1 av 5 usikre på om kvinner kan fri

Mer enn 1 av 5 nordmenn er skeptiske til eller imot at kvinner frir på andre dager enn skuddårsdagen. Gi fingeren til foreldede tradisjoner og gjør som du vil, oppfordrer Klarna og lanserer egne forlovelsesringer for å feire kjærligheten.

Den 29. februar i år er det skuddårsdag. Etter gammel skikk og tradisjon har dette vært ansett som den ene dagen hvert fjerde år da kvinner kunne tillate seg å fri til sin utkårede. I en representativ undersøkelse Klarna har fått utført oppgir hele 22 prosent av de spurte at de enten er i mot eller er skeptiske til at kvinner frir på andre dager enn på skuddårsdagen.

– Vi i Klarna gir fingeren til foreldede tradisjoner og forventninger og feirer at alle skal kunne få den eller det de elsker, enten det gjelder shopping eller livet generelt. Derfor har vi designet et par eksklusive forlovelsesringer som symboliserer kjærlighet, uavhengig av gamle skikker og tradisjoner, sier markedsdirektør i Klarna Norge, Thomas Elvestad.

Bare menn har planer om å fri på skuddårsdagen

Åtte prosent av de spurte i undersøkelsen har imidlertid planer om å fri – eller forventer å bli fridd til på skuddårsdagen. Ingen av de spurte kvinnene hadde imidlertid planer om å fri på denne dagen.

Klarna er Norges største betalingsleverandør på nett. 64 prosent av alle nordmenn som handlet på nett det siste året benyttet tjenesten. De er mest kjent for å tilby kundene en trygg shoppingopplevelse ved at man betaler for varene først etter at man har mottatt og prøvd dem.

Forlovelsesringer fra kjendisstylisten til Madonna og Lady Gaga

I samarbeid med den verdenskjente kjendisstylisten og fashion-aktivisten Bea Åkerlund lanserer Klarna i dag to forlovelsesringer, «The Knight Finger” og «Unification» som skal symbolisere at alle kan fri til hvem de vil når de vil.

Åkerlund jobber med kjendiser som Madonna, Lady Gaga og Beyoncé, og er kjent for sin innovative og overdådige stil.

– Livet er fullt av prinsipper og forventninger om hvem og hvordan vi skal være. Disse ringene er designet for å inspirere oss til å være fryktløse i jakten på kjærligheten, elske på egne premisser, legge tradisjoner til side og forme vår egen fremtid. Det er en ære å kjempe for noen du elsker, sier Åkerlund.

Alle inntekter skal gå til ideell organisasjon

Ringene er designet i gull vermeil. Mens «The Knight Finger» er prydet med 246 steiner i fargen Rose Pink og fire krystallsteiner, kommer Unification-ringen med en enkelt krystallstein.

Prisene på ringene er $950.00 (Knights Ring) og $500.00 (Unification), De blir lagt ut for salg eksklusivt på hbx.com.

Alle inntekter fra salget går til den internasjonale ideelle organisasjonen «Dress for Success». De jobber med å gi kvinner bedre muligheter ved å tilby et støttenettverk og utviklingsverktøy for en bedre hverdag, både på jobb og ellers i livet.

Følg med i Klarna-appen og på vår Instagram-konto @klarna.no for mer informasjon.