Gets kunder får TV 2-kanalene tilbake

TV 2 og Telia/Get er enige om en midlertidig avtale som skrur på skjermene, mens partene forhandler videre. Dermed får Get-kundene alle kanalene sine tilbake.

– TV 2 er glade og lettet over å ha fått den midlertidige avtalen på plass, og at seerne er ute av skvisen. Vi vet at mange har savnet TV 2. En midlertidig løsning har vært vårt hovedfokus gjennom hele juni. Men det gjenstår fortsatt veldig krevende forhandlinger, sier sjefredaktør og administrerende direktør Olav T. Sandnes i TV 2.

Dermed får over en million norske TV-seere blant annet muligheten til å se TV 2 Nyhetene, «Allsang på grensen», «Quizmaster» og «En kveld hos Kloppen», samt flere av de avsluttende kampene i Premier League.

– På vegne av våre kunder er vi glade for at TV 2s kanaler nå er tilbake. Vi vil samtidig beklage situasjonen som har vært den siste måneden overfor våre kunder. Vi har funnet en god midlertidig løsning for begge parter, og vi ser frem til å jobbe sammen for å bli enige om en ny langsiktig avtale så raskt som mulig, sier Stein-Erik Vellan, administrerende direktør for Telia Norge.

TV 2 og Telia skal fortsette å forhandle videre om en ny langsiktig avtale. Avstanden mellom partene har så lang vært stor, men både Telia og TV 2 er innstilte på konstruktive forhandlinger videre.

Sissel Kruse LarsenAnsvarlig kommunikasjon og myndighetskontakt

Kontaktperson for henvendelser fra media om Mediehuset TV 2, datterselskaper, TV 2s leder- og redaktørgruppe, m.m.

Tel:400 75 001sisselkruse.larsen@tv2.no