GetAccept

GetAccept fortsetter veksten og henter inn 182 millioner kroner i serie B-runde til deres SaaS-satsning

Det svenske hurtigvoksende SaaS-selskapet henter inn en tresifret investering fra venturefond. De er klare for å fortsette å bistå virksomheter med å digitalisere deres prosesser og bringe den personlige og engasjerende interaksjonen tilbake til den digitale salgsprosessen. Nå girer de opp i Norge.

GetAccepts visjon er å forandre hvordan virksomheter arbeid med online salg. For å kunne være i stand til å møte den stadig økende etterspørselen blant B2B-virksomheter over hele verden, har GetAccept nå hentet inn ytterligere $20 millioner (182 MNOK) i en serie B-finansieringsrunde, ledet av Bessemer Venture Partners (BVP).

Fondet har tidligere investert i selskaper som LinkedIn, Shopify, Pipedrive og Pinterest. Med et tydelig fokus om kraftig ekspansjon nasjonalt og globalt, blir de en verdifull partner for GetAccept. I 2019 tok GetAccept inn $7 millioner (72 MNOK) i sin serie A-runde, ledet av Londonbaserte DN Capital. Virksomheten nå tatt inn totalt $30 millioner (273 MNOK) i kapital fra investorer siden 2015.

Med flere og flere selskaper som jobber hjemmefra og digitalt, tilbyr GetAccept fremtidens SaaS-plattform der selgere og kjøpere kan samhandle på en personlig og engasjere måte ved å bruke tjenester som videokommunikasjon, live-chat, skreddersydde tilbudsmaler, dokumentsporing, AI-drevet salgscoaching samt e-signering. Lett tilgjengelig i en alt-i-ett-plattform for å effektivisere salgsprosessen og gjøre det enklere å vinne avtaler. Tjenesten integreres mot CRM-systemer som Salesforce, SuperOffice, HubSpot, Lime CRM og Microsoft Dynamics, samt andre tilpassede løsninger via et åpent rest API.

"Bessemer Venture Partners er glade for å være en del av GetAccepts reise fremover og backe deres visjon om å gi små og mellomstore bedrifter muligheten til å effektivisere og digitalisere salgsprosessene sine. GetAccept har bygget et produkt i verdensklasse, klare og rustet til å støtte forretningsprosesser som går raskere online. Vi ser frem til å samarbeide med GetAccept", sier Alex Ferrara, partner i Bessemer Venture Partners.

De svenske entreprenørene Samir Smajic, Mathias Thulin, Jonas Blanck och Carl Carell grunnla GetAccept i 2015. De siste 18 månedene har virksomheten vokst fra 30 til over +100 ansatte, og rekruttert flere nøkkelpersoner innen ulike avdelinger. I dag har GetAccept kontorer i Norge, USA, Sverige, Danmark, Storbritannia og Frankrike.

“Vi tror på viktigheten av å skape engasjement, tillit og personlig interaksjon mellom selgere og kunder i digitale salgsprosesser på samme måte som i fysiske miljøer. Vi var overbevist om dette skiftet og digitalt salg allerede i 2015, som også var grunnen til at vi startet GetAccept. Men få så den samme mulige utviklingen som vi gjorde den gang. I kjølvannet av Covid-19 har denne endringen akselerert betraktelig, og virksomheter har mer eller mindre blitt tvunget til å flytte sine online salgsprosesser. Vår løsning tilbyr dermed en av de mest innovative måtene å gjennomføre salg og dokumenthåndtering over nett”, sier Samir Smajic, CEO og grunnlegger.

Omsetningen har økt med 218 prosent fra 2019 til 2020, og de sikter seg inn mot 70 millioner svenske kroner i abonnementsinntekter på plattformen innen utgangen av året. Målet er en ytterligere dobling av omsetningen i 2021.

GetAccept AS har idag en kundebase på ca 300 virksomheter fra ulike bransjer i Norge. Selskapet opplever kraftig vekst og ser en økning av flere fornøyde kunder. Blant de eksisterende kundene benytter selskaper som; SATS, Schibsted, ABAX, Telia, Nordic Choice Hotels, SuperOffice og Bisnode GetAccept for å imøtekomme behovet for digitalisering. Omsetningen har økt med 218 prosent fra 2019 til 2020, og de sikter seg inn mot 70 millioner SEK i abonnementsinntekter på plattformen innen utgangen av året. Målet er en ytterligere dobling av omsetningen i 2021.

“Salg og kundereiser har nå flyttet seg online. Alle vet at innovasjon og endringsvilje er viktig, men hva skjer når mennesker og bedrifter blir for selvtilfredse og slutter å innovere? Vi må ikke glemme at det fortsatt er mennesker som kommuniserer og handler av hverandre. Det handler om at verden, og hvordan man gjør dette på har endret seg”. Sier Erik Holmen, Daglig leder for GetAccept Norge.

Med nye investrorer, vil GetAccept øke satsingen i Norge, med fokus på blant annet lokale markedsaktiviteter, PLG (Product Led Growth) og ivaretakelse av eksisterende kunder samt videreutvikling hva gjelder nysalg. Virksomheten går fra å være et 100% outbound-selskap til å bli et marketing og datadrevet selskap. “Vi vil med dette vokse betraktelig i Norge, og ansette flere personer i takt med den økende etterspørselen - takket være denne tresifrede investeringen”, legger Holmen til.

Announcement

Om GetAccept

GetAccept

800 22 633https://www.getaccept.com/no

Om GetAccept

GetAccept’s visjon er å forandre måten virksomheter arbeider med salg ved å tilby en SaaS-plattform som muliggjør at flere avtaler blir vunnet raskere gjennom å effektivisere tilbuds- og signeringsprosessen. Takket være deres nytenkende og løsningsorienterte tjeneste, fikk GetAccept tidlig oppmerksomhet og ble tatt inn til et av verdens mest prestisjefylte akseleratorprogram, Y Combinator (Silicon Valley, USA). I dag er det over 7 ansatte i Norge og mer enn +100 ansatte globalt.

Følg saker fra GetAccept

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra GetAccept på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.