Hitachi Rail

Genoa starter prøveprosjekt med Hitachi Rails overvåkingssystem for busser

Italienske Genoa og Hitachi Rail presenterte nylig et samarbeid som går ut på å teste Hitachi Rails monitoreringssystem for å unngå opphoping i trafikken. Prosjektet har som mål å øke mobiliteten i byen. Teknologien er toppmoderne og gir aktuell informasjon i sanntid, som informasjon om trafikksituasjonen i hele kollektivtrafikken og trengselssituasjonen på hver enkelt buss.

Hitachi Rail leverer en web-plattform og en app som gjør at AMT, kollektivtrafikkselskapet i Genoa, kan overvåke trafikksituasjonen på sine linjer. AMT kommer til å overvåke kapasitet, trengselssituasjon og hvor bussene befinner seg. Dette muliggjør at AMT kan tilpasse seg og sette inn ressurser der behovet er størst.

Testene gjennomføres til mars 2022 og viser at Genoa og Hitachi Rail tar en ledende posisjon i digital innovasjon i kollektivtrafikken.

Les mer i den engelske pressemeldingen: https://www.mynewsdesk.com/uk/hitachi-rail-global/pressreleases/genoa-starts-trial-of-hitachi-rail-congestion-monitoring-system-on-amt-buses-3107504?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=Alert&utm_content=pressrelease

Om Hitachi Rail

Hitachi Rail

Hitachi Rail is a fully integrated, global provider of rail solutions across rolling stock, signaling, service & maintenance, digital technology and turnkey solutions. With a presence in 38 countries across three continents and over 12,000 employees, our mission is to contribute to society through the continuous development of superior rail transport solutions. Drawing on the wider Hitachi Group’s market-leading technology and research-and-development capabilities, we strive for industry leading innovations and solutions that can deliver value for customers and sustainable railway systems that benefit wider society. For information about Hitachi Rail, visit www.hitachirail.com