Generalsekretær Karen Kvalevåg slutter i Norges idrettsforbund 1. juli 2021

Generalsekretær Karen Kvalevåg har valgt å si opp sin stilling i Norges idrettsforbund. Fra 1. juli vil hun tre inn i ny stilling som administrerende direktør i Revisorforeningen. Kvalevåg startet i NIF i september 2017 og har vært generalsekretær i NIF i nesten fire år når hun forlater sjefsstolen til fordel for nye utfordringer til sommeren.

Begrunnelsen for valget er tuftet på nye spennende utfordringer i den nye jobben i Revisorforeningen, og som ifølge Kvalevåg passer som hånd i hanske med hennes erfaringsbakgrunn og utdannelse.

Idrettsstyret beklager at Kvalevåg nå velger å forlate NIF. Samtidig forstår idrettsstyret Kvalevågs valg og er full av lovord om sin avtroppende generalsekretær.

– Det har vært en glede å arbeide sammen med Karen. Hun har stor arbeidskapasitet, er faglig utrolig dyktig og har en varm og imøtekommende personlighet som har bidratt til å skape solide resultater og inkluderende arbeidsmiljø i NIF. Hun er en lagspiller – ganske enkelt. Jeg skulle gjerne hatt med meg Karen videre på den utrolige spennende reisen vi har foran oss i norsk idrett, samtidig som jeg har forståelse for at hun ønsker å søke nye utfordringer. Jeg ønsker henne lykke til med nye spennende oppgaver i Revisorforeningen til sommeren, sier idrettspresident Berit Kjøll og legger til:

– Vi vil nå lyse ut stillingen som generalsekretær i NIF raskest mulig, slik at vi får en god overlappende periode sammen med Karen før hun forlater Norges Idrettsforbund.

– Dette har slett ikke vært et enkelt valg. Jeg har hatt og har en fantastisk tid i NIF, og disse årene har vært svært utviklende for meg, både som leder og person. Jeg er også takknemlig for å ha ledet arbeidet med å modernisere og digitalisere idrettsorganisasjonen, sammen med svært kompetente medarbeidere. Dette håper jeg har bidratt til et solid fundament for videreutviklingen av en fremtidsrettet idrettsorganisasjon, sier generalsekretær Karen Kvalevåg.

Idrettspresident Berit Kjøll setter stor pris på Kvalevågs lederskap, hennes evne til å samarbeide med hele idrettsorganisasjonen og hennes vedvarende arbeid for å styrke åpenhetskulturen i norsk idrett.

Ønske om 1:1-intervju med generalsekretær Karen Kvalevåg på telefon eller TV-intervju kan sendes skriftlig til kommunikasjonssjef Finn Aagaard i NIF på epost: finn.aagaard@idrettsforbundet.no

Intervjuene vil finne sted på telefon eller på Ullevål stadion for etermedier fra kl. 11 i dag, 20. januar.