Geelmuyden Kiese permitterer 21 i Norge

(Oslo, 16. mars 2020) Geelmuyden Kiese Norge sendte i dag permitteringsvarsel til 21 ansatte. GK har 130 ansatte.

Begrunnelsen for permitteringsvarselet er at koronavirus og børsfall har fått og vil få store konsekvenser for selskapets omsetning. Kunder har stanset mange prosjekter og kampanjer. Vi er forberedt på at det kommer flere utsettelser, og er usikre på konsekvensene av situasjonen og hvor lenge de vil vare. For å opprettholde driften i selskapet og for å sikre arbeidsplasser må vi redusere kostnader umiddelbart.

Norske partnere er enige om å redusere egen lønn med 25 % med umiddelbar virkning, og har bedt medarbeidere som ikke permitteres om å redusere sin lønn med 20 % frem til 1/6 i første omgang. Lønnsreduksjonen er frivillig.

- Vi som blir på vakt garanterer kundene våre å levere kommunikasjonstjenester med GK kvalitet fremover. Målet vårt er å sikre og øke omsetningen i Norge, slik at vi kan invitere tilbake våre permitterte kolleger så snart som mulig, sier Hans Geelmuyden, sjef i GK Gruppen og GK Norge.

Ved spørsmål, kontakt Hans Geelmuyden på telefon 902 03 484.

Om Geelmuyden Kiese Gruppen
Geelmuyden Kiese er et fullservice kommunikasjonsbyrå med kontorer i Bergen, København, Oslo og Stockholm. Globalt er GK eksklusiv skandinavisk partner med Ketchum som er verdens 4. største PR-nettverk og med FTI på public affairs, finansiell kommunikasjon og krisehåndtering. GK hadde ved årsskiftet 130 ansatte. Kundelisten ligger åpen på selskapets nettsider. Hans Geelmuyden eier gjennom sitt investeringsselskap Koko A/S ca 95% av aksjene i GKG. De resterende aksjene var pr 16/3/20 eiet av Mikkel Salgaard Bendtsen, Johan Brandt, Margrethe Geelmuyden, Christian Grønning, Marit Høvik Hartmann, Geir Ove Harnes, Karne Lykkebo, Svein Roger Selle og Simon Wallin.

St. Olavs plass 5

481 88 800http://www.gknordic.no

Holdingselskapet Paritee kjøpte GK Gruppen ved årsskiftet 2021/2022. Selskapet har som ambisjon å vokse i Norden og en rekke europeiske markeder. Bak Paritee står en rekke bransjenestorer i kommunikasjon- og strategirådgivningsbransjen i Norden.

Det sentrale selskapet i Paritee i dag er samfunnsbyrået Geelmuyden Kiese som ble etablert i 1989 og har mer enn 140 ansatte fordelt på kontorer i Oslo, København og Stockholm. Selskapet er Skandinavias største kommunikasjonsbyrå. Se mer på: www.paritee.com og www.gknordic.com