Geelmuyden Kiese flytter til Tullinkvartalet i september

Geelmuyden Kiese har signert en 7 års leiekontrakt med Entra for den nye toppetasjen på St. Olavs plass 5 fra Q3 22, og flytter midlertidig inn i nabobygget Rebel allerede 1. september.
GK flytter inn i toppetasjen i St. Olavs Plass 5, Erling Viksjøs trekantede signalbygg. Mens bygget totalrenoveres blir GK ett år i nabohuset Rebel. Foto: 3D Estate

—Vi gleder oss til å komme til splitter nye lokaler hvor vi kan ta vare på kunder og kolleger og bli en del av familien i et dynamisk og innovativt miljø, sier partner i Geelmuyden Kiese, Margrethe Geelmuyden, som har ledet an i jakten på lokaler.

Toppetasjen i det trekantede bygget St Olavs plass 5 er et nytt påbygg på ca. 1100 m2 som skal stå ferdig høsten 2022. Likevel flytter Geelmuyden Kiese til Tullinkvartalet allerede 1. september i år.

— Entra tar godt vare på oss. Vi får tilbringe ventetiden i nabobygget Rebel, som også er del av Tullinkvartalet. Der møter vi opp med PC-en og kan slå oss ned i nyrenoverte og nymøblerte lokaler med utsikt over hele byen, sier Geelmuyden.

Tullinkvartalet er navnet på Entras omfattende utvikling og rehabilitering mellom Tullinløkka og St. Olavs plass. Området revitaliseres og aktiviseres med en miks av kontorleietakere, studenter og et rikt utvalg av serverings- og bespisningstilbud. Entras mål er å legge til rette for en mangfoldig bydel med variert arkitektur og en god blanding av nybygg og bevaring av eldre bygningsmasse, og skape et levende kvartal.

— Ved den pågående rehabiliteringen er det stort fokus på å etablere innovative og fleksible løsninger som er tilpasset den enkelte kunde. Vi ser frem til å ønske Geelmuyden Kiese velkommen som kunde på Tullin, og etter hvert inn i det ikoniske Erling Viksjø-bygget. Vi tror de vil passe godt inn og føle seg hjemme på Tullin, sier direktør for marked og eiendomsutvikling Tore Bakken i Entra

Entra legger opp til et inkluderende fellesskap mellom leietakere med fellesfunksjoner som auditorium, utstillingslokaler, og eget ølbryggeri.

— Kontoret skal være en trivelig og inspirerende møteplass der kunder og medarbeidere føler seg hjemme. I tillegg trenger vi fleksibilitet og lokaler tilpasset nye former for aktivitet. Teams-rom, auditorium og kanksje et bryggeri. Vi har faktisk trålet hele byen for å finne det vi ønsker oss. Tullin-kvartalet leverer både på fellesskap og fleksibilitet.

— Dessuten er St. Olavs plass, når all byggevirksomheten er ferdig, en av byens virkelige perler. Faktisk var det her Hans Geelmuyden og Jo Kiese startet Geelmuyden Kiese for 32 år siden, sier hun.

— En rebell vender hjem, er kommentaren fra Hans G.

GK holder i dag til på Solli plass og ønsket ikke å fornye leiekontrakten.

Margrethe Geelmuyden

Sommerrogata 13 – 15, N-0255 Oslo
margrethe.geelmuyden@gknordic.com

Marit Høvik Hartmann
Managing Partner Norge

Sommerrogata 13 – 15, N-0255 Oslo
marit.hartmann@gknordic.com

Toppetasjen står ferdig høsten 2021.
Foto: Mad arkitekter
Toppetasjen står ferdig høsten 2021. Foto: Mad arkitekter
Utleiesjef i Entra foran St.Olavs Plass 5 som rehabiliteres.
GKs Controller Kieu Thanh Thi Do og partner Margrethe Geelmuyden har ledet GKs husjakt. Her med Silje S. Kragstad Utleiesjef i Entra foran St.Olavs Plass 5 som rehabiliteres.

Geelmuyden Kiese er i dag Skandinavias største kommunikasjonsbyrå med kontorer i København, Oslo, Bergen og Stockholm, totalt 140 medarbeidere. Globalt er GK eksklusiv Skandinavisk partner med Ketchum som er verdens 4. største PR-nettverk, og med FTI som er ett av de største fagmiljøene på public-affairs. Kundelisten ligger åpen på selskapets websider. Hans Geelmuyden eier 90% av aksjene i GKG. De resterende aksjene er eiet av partnerne Margrethe Geelmuyden, Svein Roger Selle, Geir Ove Harnes, Petter Herming, Karne Lykkebo, Mikkel S. Bendtsen, Christian Grønning, Johan Brandt, Simon Wallin og Marit Høvik Hartmann.