Går av på grunn av kommende Dagblad-sak

Kjededirektør i Jernia, Audun Holt, trekker seg fra stillingen etter at Dagbladet har avdekket uønsket opptreden overfor en lokal butikkleder.

- Holts oppførsel representerer uakseptabel ledelse, og slik skal vi ikke ha det i Jernia, sier selskapets administrerende direktør Ingar Steig Gunstad som nå overtar Holts tidligere ansvarsområde.

Skjult opptak
Denne saken handler om et møte i Lindås kommune tidligere i år, der kjededirektøren under en samtale med den lokale butikklederen gjentatte ganger formulerte seg på en måte som står i sterk strid med de krav Jernia stiller til sine medarbeidere.

Det ble gjennomførte et skjult opptak av møte og dette ble gitt videre til Dagbladet. Først i går kveld tillot Dagbladet at opptaket ble avspilt for kjededirektør Audun Holt, og senere ble dette innholdet gjennomgått av Jernias ledelse.

Måtte reagere
- Når vi torsdag kveld fikk referert opptaket, reagerte vi av svært gode grunner veldig sterkt på hvordan kjededirektøren hadde behandlet vår tidligere medarbeider i Lindås. På vår arbeidsplass skal alle å bli behandlet på en måte som betyr inkludering, trygghet, verdsetting og utviklingsmuligheter, sier Gunstad.

Etter at opptaket ble referert for ledelsen i Jernia, besluttet Audun Holt å trekke seg fra sin stilling med øyeblikkelig virkning.

- Jeg har gjort en stor feil. Jeg vil gi en uforbeholden unnskyldning til butikklederen. Jeg beklager det som skjedde, sier Holt.

Beklager sterkt
Jernias administrerende direktør Gunstad ønsker nå raskt å kontakte den tidligere butikklederen.

- Jeg ønsker å snakke med vedkommende for å beklage på vegne av ledelsen og Jernia det han har opplevd, sier Gunstad.

Når Dagbladet planlegger og publiserer sin artikkel og det skjulte lydopptaket er ikke kjent for Jernia.

Kontaktperson: Ingar Steig Gunstad igunstad@jernia.no.

Om Jernia

Jernia
Kveldroveien 19
1407 Vinterbro

+47 464 07 000http://www.jernia.no

Følg pressemeldinger fra Jernia

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Jernia på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Jernia