Fulltreff for Bertel O. Steens bilholdtjeneste Easly – vinner DOGA designpris
Bilhold som gjør hverdagen enklere
Bertel O. Steen satser på å utvikle nye tjenester, og Easly er en av leveringene på det. Easly er en helhetlig bilavtale som gjør det å velge og å ha en bil enkelt for kunden. Både bilen og de bilrelaterte tjenestene er samlet på én faktura i måneden, og kunden har kun ett kontaktpunkt å forholde seg til.
Torsdag kveld kunne Easly-teamet fra Bertel O. Steen, sammen med samarbeidspartnere EGGS og SDG, heve troféet som vinner av DOGA designpris i kategorien for tjenestedesign.
I juryens begrunnelse for utmerkelsen kan man blant annet lese at «Easly fremstår som fremtidsrettet og smart, og ikke minst godt designet», «vilje og muskler til å utfordre sin egen bransje» og «et godt eksempel på hvordan tjenestedesign kan og bør brukes til å skape bedre kundeopplevelser».
– Dette er en stort anerkjennelse for oss, sier Pål Petersen, direktør for Kundetjenester i Bertel O. Steen. – I utviklingen av Easly, har vi hele tiden hatt et 360°-perspektiv på kundereisen, der vi skal følge og rådgi kunden hele veien, i alle flater. Tilbakemeldingene fra kundene er gode, og DOGA-prisen er et bevis for at vi lykkes med intuitiv design og vår kundesentriske tilnærming, sier han.
Easly-løsningen er også digital for forhandler- og selgerapparatet, og hele salgsprosessen er papirfri.
Flere og flere velger Easly
Leasing erstatter i stadig større grad det tradisjonelle eieforholdet. Kontrakstinngangen på Easly viser en fin økning måned for måned.
– Med en Easly-løsning får kunden et enkelt bilhold der vi tar hånd om alt det praktiske, som bombrikke og drivstoff, og alt kommer på en månedlig faktura. I tillegg er det mulig å velge en rekke tilleggstjenester som for eksempel dekkhotell. Vi bygger sten på sten, og vår løsning er et levende produkt som vi hele tiden former etter kunden og forbedrer kontinuerlig. Neste uke vil våre næringskunder til eksempel bli tilbudt parkeringsavtale som en del av tjenestetilbudet, sier Pål Petersen.
Design som tar endringene i bruksmønster på alvor
Bilkonsernet Bertel O. Steen har ansatt flere nye digitale hoder som blant annet jobber med nye løsninger for mobilitet.
– Vi vet at folk har et endret bruksmønster når det gjelder mange forhold i hverdagen, deriblant for bilhold og mobilitet. Derfor er det viktig for konsernet å få inn digital kunnskap som ser til at vi får de kundeorienterte løsningene på plass og vi må trekke til oss gode samarbeidspartnere. Mye er på gang, og vi vil lansere flere spennende ting i tiden som kommer, sier Bjørn Maarud, konsernsjef i Bertel O. Steen.
For eventuelle spørsmål, vennligst kontakt:
Pål Petersen, direktør for Kundetjenester i Bertel O. Steen
926 66 931 / pal.petersen@bos.no
Inger Elisabeth Sagedal, leder politikk og samfunn Bertel O. Steen
480 28 065 / inger.elisabeth.sagedal@bos.no
Nøkkelord
Bilder
Om Bertel O. Steen
Bertel O. Steen importerer bilmerkene Mercedes-Benz, Kia, Peugeot, Citroën, DS, Opel, smart®, Fiat, Fiat Professional, Alfa Romeo, Jeep, Setra og Fuso til Norge. Hovedtyngden av salget skjer gjennom vår egeneide forhandlerkjede.
Konsernet eier også Snap Drive AS, en frittstående verkstedkjede med 27 verksteder lokalisert i de største byene i Norge samt bildelingstjenesten Otto som tilbyr delebiler i flere kommuner.
I Bertel O. Steen har vi satt oss et ambisiøst formål – «Vi bringer kundene og samfunnet fremover på en ansvarlig og enklere måte». Vi skal gjøre det mulig for folk å reise slik de vil, uten bekymringer. Bertel O. Steen er garantisten for kvalitet og trygghet. Vi bryr oss om hver eneste kunde, om samfunnet og om hverandre.
Følg pressemeldinger fra Bertel O. Steen
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Bertel O. Steen på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Bertel O. Steen
Svak krone og presset nybilmarked preget resultatet til Bertel O. Steen5.4.2024 09:00:00 CEST | Pressemelding
Bilvirksomheten til Bertel O. Steen leverte i 2023 en omsetning på 21 milliarder kroner (22,6 milliarder kroner i 2022). EBITDA endte på 158 millioner kroner (1 059 millioner kroner i 2022).
Utvidet ISO-sertifisering for Bertel O. Steen21.8.2023 10:50:57 CEST | Pressemelding
Scandinavian Certification AS har sertifisert Bertel O. Steen-konsernet iht. ISO 9001:2015 og ISO 14001:2015. Totalt 50 lokasjoner har nå fått denne sertifiseringen innen kvalitet og miljø.
Bertel O. Steen med ny bærekraftrapport30.6.2023 14:29:55 CEST | Pressemelding
Bertel O. Steen publiserer i dag sin første bærekraftrapport. – Bærekraft er et viktig område for oss. Det arbeidet vi har gjort det siste året setter oss i stand til å jobbe målrettet for å oppfylle våre strategiske ambisjoner, samt å rapportere bærekraft på en grundig måte, sier konsernsjef Harald Frigstad.
Bertel O. Steen og Erik Arnesen Helsfyr inngår partnerskap i Oslo øst21.6.2023 17:30:00 CEST | Pressemelding
Det er inngått intensjonsavtale om at Bertel O. Steen Detalj AS kjøper 50,1 prosent av aksjene i Mercedes-Benz forhandleren Erik Arnesen Helsfyr AS i Oslo. Partene tar sikte på at avtalen vil være gjennomført innen september.
Bertel O. Steen Rogaland utvider virksomheten gjennom Reime & Lode11.5.2023 13:04:55 CEST | Pressemelding
Bertel O. Steen Rogaland AS kjøper 51 prosent av aksjene i Reime & Lode AS. – Det vil gi oss tilgang til området ved Jæren, og Reime & Lode forhandlerstatus for bilmerkene Mercedes-Benz og Kia, sier Eirik Lohne som er driftsdirektør i Bertel O. Steen Detalj. Kjøpet er gjennomført etter ønske fra begge parter.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom