Fullsatt charterfly fra Kvernberget til Manchester

Stor fotballentusiasme i Solskjærs hjemby.

Ving femdoblet salget av billetter til Manchester da Solskjær tok over etter José Mourinho.

12. mai spiller Manchester United hjemme mot Cardiff. Før denne kampen setter 189 personer fra Ole-Gunnar Solskjærs hjemby seg på flyet til Manchester for å se Kristiansunds store sønn lede Manchester United i årets siste seriekamp.

Det er reisearrangøren Ving som har satt opp det noe uvanlige charterflyet fra Kvernberget.

– Ordføreren i Kristiansund utfordret oss i Ving direkte via Tidens Krav da Solskjær ble ansatt som midlertidig manager, forteller ansvarlig for fotballreiser i Ving, Svein Erik Bjørheim.

Men før Ving knapt hadde rukket å ta fatt i utfordringen, ble de kontaktet av Kristiansund ballklubb, som satt med de samme tankene.

– Derfor endte vi opp med et samarbeid med KBK om å sette opp et charterfly fra Kvernberget. Og flyet ble fullsatt på rekordtid, sier Bjørheim.

Med på charterflyet er både samarbeidspartene av klubben og andre entusiastiske lokale fans.

– Etter etterspørselen å dømme kunne vi nok ha satt opp to fly, men dessverre har vi ikke tilgang på nok billetter så nære kampen, forteller Bjørheim.

Ving er Manchester Uniteds offisielle samarbeidspartner i Norge og selger over 7000 fotballreiser til engelske klubber hvert år.

– De fleste av våre fotballreiser blir veldig raskt utsolgt, men salget til Manchester Uniteds kamper var labert under José Mourinho. Da Solskjær tok over eksploderte det skikkelig. Vi femdoblet salget til Manchester, og nå er vi helt utsolgt.

Ving forventer at den store etterspørselen fortsetter også neste sesong.

– Vi har alltid stor pågang når terminlistene blir lagt ut i midten av juni, og regner med at pågangen ikke akkurat blir noe mindre nå, avslutter Svein Erik Bjørheim.

Ving lanserer gratis avbestillings- og endringsforsikring og reiseforsikring for alle nye bestillinger6.3.2020 17:31:12 CETPressemelding

På grunn av Korona-viruset er det mange kunder som spør om vilkårene for avbestilling og endring av reiser. Ving lanserer derfor i dag en trygghetspakke, som innebærer en ekstra reiseforsikring samt mulighet for å avbestille eller endre reisen helt uten kostnader. Trygghetspakken tilbys gratis til alle kunder som bestiller en charterreise med avreise til og med 31. oktober. Trygghetspakken gjelder kun nye bestillinger.