Full fart i Tromsø-bommene

Fremtind Service har fasit etter første måned med bompengeinnkreving i Tromsø. Bilistene selskapet har avtale med passerte bommene i Tromsø mer enn 2,3 millioner ganger i januar, noe som gir 10,2 MNOK til Tenk Tromsø-prosjektene.
- De aller fleste som passerer bommene i Tromsø har AutoPASS-avtale, sier Svein Skovly, kommersiell direktør i Fremtind Service. Du sparer mye ved å ha en AutoPASS-avtale – en avtale som er gratis å inngå.
To av tre bompasseringer med AutoPASS-avtale (64 prosent) er gjort av bilister som har valgt Fremtind Service som sin bombrikkepartner. I gjennomsnitt betalte selskapets kunder 4,35 kroner hver gang de passerte en av Tromsøs femten bommer.
- Som AutoPASS-utsteder har vi ikke påvirkning på hvor det skal være bompenger eller hvor mye du skal betale, sier Skovly. Fremtind Service krever inn bompengene, som deretter går til lokale samferdselsprosjekter.
For de som vil følge med på hvor mye de bruker i bompenger er det greit å vite at SpareBank 1 Nord-Norge, som første bank i Norge, nå gir sine kunder full oversikt over AutoPASS-avtaler og bompasseringer direkte i mobil- og nettbank.
- Bompenger er en viktig del av folks hverdagsøkonomi og da er det viktig med god oversikt for kunne planlegge og unngå ubehagelige overraskelser, sier Skovly.
Nøkkelord
Kontakter
Svein Skovlykommersiell direktørFremtind Service AS
Tel:+47 950 95 893svein.skovly@fremtindservice.noBilder
Om Fremtind Service
Fremtind Service er Norges største AutoPASS-utsteder med mer enn 1,3 millioner norske bilister med 1,8 millioner kjøretøy som kunder. Selskapet krever årlig inn nær åtte milliarder kroner for bompasseringer og ferjeturer. Pengene kreves inn på vegne av de regionale operatørene som finansierer lokale samferdselsprosjekter. Fremtind Service er eid av Fremtind Forsikring som igjen er eid av SpareBank 1 Gruppen (65%) og DNB (35%).
I en tid hvor både betalings- og transportvaner er i endring har Fremtind Service som mål å gjøre bompenger enklere og mer oversiktlig for bilistene. Selskapet er en plattform og katalysator for innovasjon i Fremtind-konsernet.
Følg pressemeldinger fra Fremtind Service
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Fremtind Service på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Fremtind Service
NORBIT og Fremtind Service samarbeider for å redusere e-avfall30.5.2023 07:00:00 CEST | Pressemelding
Det norske teknologiselskapet NORBIT ASA og AutoPASS-utstederen Fremtind Service AS har inngått et innovativt samarbeid for å redusere avfall og fremme sirkulære forretningsmodeller i praksis.
Ingen AutoPASS-stopp for Fremtind Service-kunder30.3.2023 08:00:00 CEST | Pressemelding
De siste dagene har det vært mye oppmerksomhet rundt at AutoPASS-kunder som hadde avtale med Svinesundforbindelsen mister AutoPASS-fordelene sine. De aller fleste Østfoldbilistene kan trygt kjøre videre med bombrikken de har, sier Fremtind Service.
Store regionale forskjeller i bompengebetaling13.3.2023 07:00:00 CET | Pressemelding
Bilister i Oslo og Rogaland betaler mest i bompenger. Den norske gjennomsnittsbilisten bidro med nesten 4000 kroner til samferdselsprosjekter i 2022.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom