Fruktprodusenten Salico AB tilbakekaller pakker med ferdigskivede epler

Fruktprodusenten Salico AB tilbakekaller pakker med ferdigskivede epler etter funn av metallbit fra produksjonen ved deres anlegg i Sverige. Det omfatter produkter som selges ved McDonald's i Sverige, Danmark, Norge og Finland.

Tilbakekallingen er av preventiv art, og det er ikke meldt om noen skader på personer. Dersom kunder besitter pakker med ferdigskivede epler med best-før datoene: 23.8., 24.8., 25.8. eller 26.8., ber vi om at kunder leverer disse inn til sin nærmerste McDonald's-restaurant eller kaster disse. McDonald's har varslet Mattilsynet om saken.

For mer informasjon, vennligst se distribuert pressemelding fra Salico AB her.