Frozen 2 soundtrack slippes i dag!

Walt Disney Animation Studios` kommende spillefilm “Frozen 2” har et fantastisk soundtrack som inkluderer sanger fra Oscar og Grammy-vinnende låtskrivere som Kristen Anderson-Lopez og Robert Lopez, samt originalspor fra Grammy-nominerte Christophe Beck og artister som Panic! At The Disco, Kacey Musgraves og Weezer. Det norske koret Cantus er også med på soundtracket.

«Frozen 2» er oppfølgeren til «Frozen» fra 2013 som er den mest innbringende animasjonsfilmen gjennom tidene.
Filmen vant Oscar-pris for årets beste animerte spillefilm, og filmens ikoniske sang, «Let It Go», med musikk og tekster av Kristen Anderson-Lopez og Robert Lopez, vant også en Oscar for beste film-musikk.

«Frozen 2» soundtrack slippes 15.november 2019 klokken 16:00.
Filmen har premiere på kino i Norge 25.desember.

Tracklist:
1. “All is Found” – performed by Evan Rachel Wood
2. “Some Things Never Change” – performed by Kristen Bell, Idina Menzel, Josh Gad and Jonathan Groff
3. “Into the Unknown” – performed by Idina Menzel (featuring Norwegian singer AURORA)
4. “When I Am Older” – performed by Josh Gad
5. “Reindeer(s) are Better than People (Cont.)” – performed by Jonathan Groff
6. “Lost in the Woods” – performed by Jonathan Groff
7. “Show Yourself” – performed by Idina Menzel and Evan Rachel Wood
8. “The Next Right Thing” – performed by Kristen Bell
9. “Into the Unknown” – performed by Panic! At The Disco (end credits)
10. “All is Found” – performed by Kacey Musgraves (end credits)
11. “Lost in the Woods” – performed by Weezer (end credits)

Ny musikk fra The Weeknd, Michael Kiwanuka, OnklP, Norah Jones29.11.2019 14:25:11 CETPressemelding

The Weeknd er tilbake The Kacey Musgraves Christmas Show ute nå Filmmusikken til Jikŋon 2 – den samiske versjonen av Frost 2 – er ute! OnklP med siste singel før jul fra kommende album Michael Kiwanuka er en av vår tids mest begavede artister, og med lekende letthet fremfører han tradisjonell men samtidig moderne soul, inspirert av folkrock og afrofolk med jazzaktige overtoner. Han slapp nylig albumet KIWANUKA og spiller på et utsolgt Sentrum Scene nå på søndag. Tanya Tucker slapp denne uken låten «The Winner’s Game». Låten ble spilt inn i samme session som albumet «While I’m Livin’» som kom i sommer, og ble i likhet med albumet produsert av GRAMMY-vinnerne Shooter Jennings og Brandi Carlile.Tucker ble selv nominert til hele 4 GRAMMY-priser forrige uke inkludert Song Of The Year, Best Country Solo Performance, Best Country Song, Best Country Album. Rapduoen City Girls er på samme label som Migos, Lil Yachty og Lil Baby, og gjorde stor suksess med en feature på superhiten “In My Feeling

The Weeknd er tilbake!29.11.2019 14:23:32 CETPressemelding

Den verdenskjente hitmaskinen The Weeknd slapp overraskelseslåten «Heartless» denne uken. Bangeren er produsert av Metro Boomin (Future, Post Malone, Migos, Drake), Illangelo og The Weeknd selv. Hør låten HER! I dag følger Abel Tesfaye opp overraskelsesslippet med en splitter ny låt kalt «Blinding Lights», produsert av Max Martin, Oscar Holter og The Weeknd. The Weeknd har tidligere toppet den norske albumlisten med sine tre siste album; "Beauty Behind The Madness" fra 2015, "Starboy" fra 2016 og "My Dear Melancholy" fra 2018. Til sammen har musikken til The Weeknd blitt streamet over 250 millioner ganger bare i Norge.

Filmmusikken til Jikŋon 2 – den samiske versjonen av Frost 2 – er ute!29.11.2019 12:46:02 CETPressemelding

Filmmusikken til Jikŋon 2 er fra i dag tilgjengelig på alle digitale musikktjenester. Albumet inneholder innspillinger gjort av skuespillerne i den tilhørende filmversjonen, og inneholder musikalske tolkninger fra Marianne Pentha, Elin Kristina Oskal, Vegard Bjørsmo, Ánndaris Rimpi og Eva Jeanette Iversen, i tillegg til AURORA og Cantus som bidrar på alle versjoner av filmmusikken. Om sin rolle som Elsa sier Marianne Pentha: “It is incredibly great and honorable to have been given the role of Elsa. I have met the task with earnestness and humility, and I am immensely proud to be part of the Sami cast in Jiknon 2.” Jikŋon 2, som er dubbet på nordsamisk, er den første Disney animasjonsfilmen som blir tilgjengelig på samisk. Filmen har premiere 25. desember. https://Disney.lnk.to/Jiknon2PR

OnklP med siste singel før jul fra kommende album29.11.2019 10:36:59 CETPressemelding

I dag er OnklP klar med den siste singelen før jul fra det kommende albumet som slippes i februar 2020. På “OCB Slim” har han fått med seg Temur, som ble alvorlig kjent med landeplagen “Fy Faen” og Bergens egne Martin Hazy fra Dårlig Vane. Singelen er produsert av svenske Pontus Persson. - “OCB slim” ble til i en session med vår svenske venn Pontus Persson. Det er bare en digg banger med rolig feiring av livet. Ungdommene Temur & Martin Hazy strødde stjernestøv på tracken med henholdsvis smooth Oslo vibe og hard Bergen flow. Video av Pål Pioner skutt her og der i vakre Oslo.” - OnklP HØR "OCB SLIM" HER OnklP har ikke ligget på latsiden i sommer, da han har turnert hypping rundt omkring i Norge, både på festivaler og klubber. Han er også aktuell i den kommende sesongen av TV-serien 71 grader nord. I den nylige 730-kåringen av Norges beste rappere, stemt frem av Norges rappere, ble OnklP kåret til Norges nest beste rapper gjennom tidene, bare slått av Lars Vaular. I samme kåring over de