Frokostmøte 19. april - hvor skal kraften komme fra?

Energidebatten raser i Norge. Hvor skal kraften komme fra? Hvordan bruker vi den? Onsdag 19. april inviterer vi til debatt med det som må være et av landets mest kompetente panel: - Åslaug Haga - Anniken Hauglie - Truls Gulowsen - Viktor Jakobsen

For å nå klimamålene, unngå kraftunderskudd og sikre lave strømpriser trenger Norge mer kraft. Ifølge energikommisjonen trenger vi 40 TWh innen 2030. Men hvor denne kraften skal komme fra skaper debatt. Ny kraftutbygging for sol, vind og vann er ikke uten nedside for både folk og natur.

God kommunikasjon er derfor helt avgjørende for at vi skal lykkes.

Hvordan sikrer vi at energinasjonen Norge har nok kraft - også i fremtiden?

I panelet:

• Åslaug Haga, adm.dir. i Fornybar Norge.

Tidligere statsråd, stortingspolitiker og leder av Senterpartiet. Før hun ble adm.dir. i Fornybar Norge ledet hun Norwea.

• Anniken Hauglie, viseadm. dir. i NHO og medlem av energikommisjonen. Tidligere statsråd og byråd i Oslo for Høyre. Ledet Norsk olje og gass før hun gikk til NHO. Medlem av energikommisjonen.

• Truls Gulowsen, leder i Naturvernforbundet. Tidligere leder av Greenpeace Norge. Lang erfaring fra miljøbevegelsen.

• Viktor Jakobsen, CEO i Energeia. Tidligere hatt en rekke ledende stillinger i selskaper som SVP, REC ScanWafer, DNB NOR og SEB. Har vært styreleder og seniorrådgiver i Bellona.

Samtalen ledes av Sebastian Otterhals, rådgiver i Geelmuyden Kiese.

Mel deg på her: Frokostmøte: Hvor skal kraften komme fra? (typeform.com)

Geelmuyden Kiese er et fullservice samfunnsbyrå med kontorer i København, Oslo og Stockholm, totalt 135 medarbeidere. Globalt er GK eksklusiv skandinavisk partner med Ketchum som er verdens 4. største PR-nettverk og med FTI på public affairs, finansiell kommunikasjon og krisehåndtering. Kundelisten ligger åpen på selskapets nettsider.