Frode Alnæs med vakker popmusikk om byen sin!

I dag er Frode Alnæs ute med sin nye singel «Byen min». Låten er hentet fra hans kommende, norske soloalbum «Beste tia mi», som slippes vinteren 2022. En herlig innbundet folkelig melodi, med en hyllest til alle de flotte bygde- og bysentrene rundt om i landet - og de som bor der.

Lytt til låta HER

- «Uansett hva som skjer med byen du er født og oppvokst i, og selv om du for lengst har flyttet derfra, vil du elske den på godt og vondt. Dette handler om en person som har vært borte en stund, og som kommer tilbake og ser at mye er forandret. At det er mye forfall, og viktige landemerker og hus er plutselig borte og revet, og ofte erstattet av nye ting. Sentrum er utarmet, butikker legges ned og viktige sentrumsfunksjoner legges til nærmeste kjøpesenter. Men - folket er det samme! Det er det som gjør at man elsker byen sin.» - Frode Alnæs

Frode Alnæs, som alltid har vært glad i folkelig og vakker popmusikk gir oss nå en smakebit på albumet som kommer. Denne låten er også slik – vakker popmusikk. Liketil enkel i en folketradisjon, men som også har litt vemod i seg.

Frode Alnæs er en norsk gitarist, vokalist og låtskriver, oppvokst i Kristiansund. Han har gitt ut flere soloalbum tidligere. Han startet i sin tid bandet «Dance With A Stranger», og har skrevet all musikken til bandet. Nå er han snart klar med soloalbum og låten «Byen min» er ute nå!

Dropbox med bilder, wav, coverart HER

Besetning:
Elgitar og vokal: Frode Alnæs
Tangenter: Torjus Vierli
Bass: Thomas Engebretsen
Trommer og perk: Thomas Gallatin
Akustisk gitar: Johannes Groth
Fele: Marie Klåpbakken
Korister: Hilde Norbakken, Lewi Bergrud, Åshild Mundal

Grappa Musikkforlag A/S ble etablert i 1983 og er et av Norges største uavhengige plateselskap. I år 2023 har Grappa 40 års jubileum.

Grappa Musikkforlag har gitt ut over fire tusen album spredt på ulike labler. Foruten Grappa som favner viser og pop, så utgis klassisk musikk på Simax Classics, folkemusikk og verdensmusikk på Heilo, blues og country på Blue Mood og jazz på Hubro.

Grappa samarbeider med Egmont Kids Media Nordic AS om utgivelse av barnemusikk gjennom Barneselskapet. Grappa samarbeider med Norsk Jazzforum om innspilling og utgivelse av norsk jazz på Odin. Grappa har også et tett samarbeide med Rune Grammofon og Drabant Music.

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Grappa Musikkforlag AS på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.