Frode Alnæs med vakker popmusikk om byen sin!

I dag er Frode Alnæs ute med sin nye singel «Byen min». Låten er hentet fra hans kommende, norske soloalbum «Beste tia mi», som slippes vinteren 2022. En herlig innbundet folkelig melodi, med en hyllest til alle de flotte bygde- og bysentrene rundt om i landet - og de som bor der.

Lytt til låta HER

- «Uansett hva som skjer med byen du er født og oppvokst i, og selv om du for lengst har flyttet derfra, vil du elske den på godt og vondt. Dette handler om en person som har vært borte en stund, og som kommer tilbake og ser at mye er forandret. At det er mye forfall, og viktige landemerker og hus er plutselig borte og revet, og ofte erstattet av nye ting. Sentrum er utarmet, butikker legges ned og viktige sentrumsfunksjoner legges til nærmeste kjøpesenter. Men - folket er det samme! Det er det som gjør at man elsker byen sin.» - Frode Alnæs

Frode Alnæs, som alltid har vært glad i folkelig og vakker popmusikk gir oss nå en smakebit på albumet som kommer. Denne låten er også slik – vakker popmusikk. Liketil enkel i en folketradisjon, men som også har litt vemod i seg.

Frode Alnæs er en norsk gitarist, vokalist og låtskriver, oppvokst i Kristiansund. Han har gitt ut flere soloalbum tidligere. Han startet i sin tid bandet «Dance With A Stranger», og har skrevet all musikken til bandet. Nå er han snart klar med soloalbum og låten «Byen min» er ute nå!

Dropbox med bilder, wav, coverart HER

Besetning:
Elgitar og vokal: Frode Alnæs
Tangenter: Torjus Vierli
Bass: Thomas Engebretsen
Trommer og perk: Thomas Gallatin
Akustisk gitar: Johannes Groth
Fele: Marie Klåpbakken
Korister: Hilde Norbakken, Lewi Bergrud, Åshild Mundal

Sagene Ring ute med sitt fjerde album - "Flukt"3.9.2021 10:46:13 CEST | Pressemelding

Sagene Ring har alltid skrevet musikk som tar utgangspunkt i den virkelige verden. Bak hver låt ligger det en sann historie, og på dette albumet fortelles det om flyktningene som reiser over Middelhavet og prøver å bygge et nytt liv i Europa og i Norge. For Sagene Ring er det viktig at musikken kan brukes til å formidle dagsaktuelle temaer, som på denne platen omhandler flyktningsproblematikken. Release-konsert finner sted på Vøienvolden gård på Sagene den 05. september!

Første smak av Ingebrigt Håker Flatens Tingingsverk til Vossajazz27.8.2021 11:18:06 CEST | Pressemelding

Ingebrigt Håker Flaten, en av Norges mest tonesettende bassister gjennom de siste 30 årene, kommer snart med sitt mest personlige album hittil. I hans femtiende leveår forteller han historien om sitt liv i musikken og hvordan stedene han har bodd har formet han. Releasekonsert blir på Vossajazz søndag 26. september, hvor dette bestillingsverket skulle hatt premiere i 2020. I førsteomgang får vi singelen "MUSEUMPLEIN - For Amsterdam", en hyllest til Amsterdam, venner og musikk.