Frivillighet i praksis: Sanitetskvinnene støtter sårbare barnefamilier

Frivillighetens dag feires lørdag 5. desember og Norske Kvinners Sanitetsforening (N.K.S) pakker de siste av de 6000 posene med Orkla-produkter i Oslo som skal distribueres til sårbare barnefamilier før jul.

N.K.S og Orkla har gått sammen for å nå ut til sårbare grupper som er blitt ekstra berørt etter utbruddet av covid-19. Målet er å bringe litt glede og gjøre en forskjell i en krevende hverdag, særlig nå før jul.

- Varene fra Orkla deles ut til barnefamilier som en oppmuntring i en ellers tøff hverdag. Vi vet at julen i år kommer til å bli annerledes og de sårbare barna har blitt enda mer utsatte under koronapandemien, sier Grete Herlofson Generalsekretær i N.K.S

I tillegg til pakkingen av Orkla produkter har N.K.S Oslo Fylke hatt juledugnad på Storo Storsenter. Inntekten fra dugnaden har gått til innkjøp av julegaver til sårbare barnefamilier som skal pakkes sammen med produktene fra Orkla.

– Inntekten fra Storo storsenteret går til å kjøpe inn julegaver til barn som bor i sårbare familier i Oslo, fra rundt ett til 14 år. Vi har diverse kanaler og nettverk gjennom mange år med veldedig arbeid, så vi vet hvor det trengs, sier Toril Gulbrandsen, fylkesleder i N.K.S Oslo Fylke

Pakkingen og distribusjonen arrangeres av N.K.S Oslo fylke på Løren, i Haslevangen 15, lørdag 5.desember. Ca. 20 frivillige Sanitetskvinner og Generalsekretær i N.K.S Grete Herlofson er med på pakkingen og media inviteres til kl.11.00 for å få et innblikk i frivillighet i praksis.

Produktene og julegavene distribueres gjennom kontaktpersoner i de ulike bydelene i Oslo og bidrar til at barn som vokser opp under sårbare forhold kan få en litt bedre jul. Sanitetskvinnene har i samarbeid med Orkla siden mars delt ut 4000 pakker med mat og produkter nasjonalt, og nå gjenstår det 2000 pakker med hygieneproduktet og julegodterier som skal leveres ut før jul.

Dato: 05.12

Tid: Kl.11.00

Adresse: Haslevangen 15 (Møller eiendom). Parkering utenfor.

På grunn av smittevern ønsker vi gjerne en beskjed dersom du/dere kommer.