Frist for å reservere presseakkrediteringer til Paralympics 2020 i Tokyo er 19. juli

Medier som ønsker å følge Birgit Skarstein og de andre utøverne i den norske troppen til Paralympics i Tokyo neste år må melde sin interesse allerede nå. Fristen for å reservere presseakkrediteringer er 19. juli.

Norske medier som ønsker å følge Birgit Skarstein og de andre utøverne i den norske troppen til Paralympics i Tokyo neste år må melde sin interesse innen 19. juli i år. Foto: NTBScanpix

Akkrediteringsprosessen for Tokyo 2020 Paralympics har startet. Norske medier søker gjennom Norges idrettsforbund/Olympiatoppen for å få presseakkreditering for de paralympiske leker som avholdes 25. august - 6. september i Tokyo, Japan.

Søknad om presseakkreditering er en to-trinns prosess, som starter nå med "press by numbers", der mediene melder sin interesse og angir et tall på hvor mange akkrediteringer de kan komme til å ønske.

Fristen for å melde antall ønskede akkrediteringer er 19. juli 2019.

Dere bes derfor om å melde tilbake følgende informasjon:

Mediets navn:

Antall ønskede akkrediteringer for journalist (E):

Antall ønskede akkrediteringer for fotograf (EP):

Kontaktperson for mediet:

Kontaktpersons e-postadresse:

Kontaktpersons telefonnummer:

Sendes til: martin.hafsahl@idrettsforbundet.no innen 19. juli 2019.

Den andre delen av prosessen er å melde inn navn på hver enkelt akkreditering, og starter i mars 2020 med utgangspunkt i ønskene meldt inn innen 19. juli 2019.

Se: https://www.paralympic.org/tokyo-2020/

For ytterligere akkrediteringsinformasjon, se også: https://library.olympic.org/Default/doc/SYRACUSE/206703

Regjeringen vil åpne for mer barne- og ungdomsidrett fra 15. juni20.5.2020 07:22:46 CESTPressemelding

Regjeringen ønsker å åpne opp for mer normal idrettsaktivitet for barn og ungdom i løpet av juni. -Dette er nok en gledens dag og en ny milepæl for den gradvise og kontrollerte gjenåpningen av barne- og ungdomsidretten i Norge. Jeg opplever at kulturminister Abid Raja og norsk idrett har et felles mål om å komme i gang med barne- og ungdomsidretten så snart dette er mulig, sier idrettspresident Berit Kjøll.