Frida Ånneviks dag i «Hver gang vi møtes»

Foto: Espen Solli/TV2

I dag er det Frida Ånnevik sin store dag i «Hver gang vi møtes» som i år feirer ti år som artist, og for en feiring det skal bli når det er hennes tur til å bli hedret! Musikken kan du høre allerede nå.

Hør sangene fra Frida Ånneviks dag her!

Det hersker ingen tvil om at Frida er et kjærkomment og etterlengtet tilskudd til «Hver gang vi møtes», som i løpet av sin karriere har etablert seg i som en habil låtskriver, komponist og artist.

For Frida startet det med at hun vant Grappas debutantpris i 2009, og at hun året etter slapp debutalbumet Synlige hjerteslag. Samme året vant hun tekstforfatterfondets debutantpris som deles ut av NOPA, og ble med albumet nominert i to kategorier – årets nykommer og viser – til Spellemannprisen 2010. Tre år senere vant hun Spellemannprisen for årets tekstforfatter med albumet Ville ord, og fikk ytterligere to priser i 2016 og 2017 i visekategorien for søsterplatene Her bor og Flyge fra.

Frida har dessuten også mottatt Prøysenprisen (blant flere priser), ble semifinalist i TV2s underholdningsprogram «Århundrets stemme», slapp sitt nye album Andre sanger i 2019 til sterke anmeldelser, og ikke minst feirer hun i år sitt 10-års jubileum som artist!

Fra oppholdet hennes på «Hver gang vi møtes» forteller hun at hun bare har gode minner med gjengen.

– Det er jo veldig fine, artige folk som jeg har fått henge med, høre på og spille for. Det var stor stas å møte alle men kanskje spesielt Aslag Haugen, eller «Baronen» som vi kalte han, forteller Frida.

I 2020 er «Hver gang vi møtes» inne i sin niende sesong, og dèt med en helt spektakulær gjesteliste. I årets utgave er det Aslag Haugen (Hellbillies), Linnea Dale, Chris Holsten, Magnus Clausen (Morgan Sulele), Frida Ånnevik, Tuva Syvertsen (Valkyrien Allstars), og ikke minst Odd Nordstoga har flyttet inn på Kjærnes gård i Våler i ti dager.

Dette blir sunget i kveld:

• Morgan - «De dagene jeg mister ting»
  • Tuva - «Så hardt så hardt så hardt så»
  • Aslag - «Ved sida av deg»
  • Chris - «Strået»
  • Linnea - «Flyge fra»