Fremtind har fått konsesjon til å drive livsforsikringsvirksomhet

Fremtind Forsikring AS har fått tillatelse av Finanstilsynet til å drive livsforsikringsvirksomhet gjennom sitt heleide datterselskap Fremtind Livsforsikring AS.

Fremtind har fått konsesjon til å drive livsforsikringsvirksomhet gjennom sitt datterselskap Fremtind Livsforsikring.

Etableringen av Fremtind Livsforsikring vil gjennomføres ved fisjon av eiendeler og forpliktelser fra henholdsvis SpareBank 1 Forsikring AS og DNB Livsforsikring AS. Fisjonen innebærer at de individuelle personrisikoforsikringene fra SpareBank 1 Forsikring og DNB Livsforsikring, samt de bedriftsbetalte personrisikoforsikringene fra SpareBank 1 Forsikring, overføres til Fremtind Livsforsikring.

Fisjonen forventes gjennomført per 1. januar 2020.

Fremtind Forsikring ble etablert 1. januar 2019 ved fusjon mellom SpareBank 1 Skadeforsikring og DNB Forsikring. Selskapet er eid av SpareBank 1 Gruppen (65 %) og DNB ASA (35 %).

Sigurd Aune, administrerende direktør SpareBank 1 Gruppen, tlf. 924 96 993

Rune Helland, direktør Investor Relations DNB, tlf. 977 13 250

Kristin Vetleseter, kommunikasjonsdirektør Fremtind, tlf. 934 80 648

- Dette skjer ikke meg, det er kun hos andre det begynner å brenne26.11.2019 08:00:00 CETKronikk