Fremtind flytter redningstjenestene til SOS International
Fremtind er en av hovedeierne i SOS International, som er et av Nordens ledende assistanse-selskaper.
– Vi har til nå kjøpt nær 90 prosent av våre redningstjenester i Norge av Viking og RedGo, mens vi har brukt SOS International sporadisk på veihjelp utenlands. Nå flytter vi alle bilbergingstjenestene i Norge fra aktører som er eid av konkurrenter til et selskap vi selv har eierskap i, sier konsernsjef Turid Grotmoll i Fremtind.
Datterselskapet SOS Veihjelp i Norge, hvor NAF eier 34 prosent, har et landsdekkende nettverk med 141 bergingsstasjoner og 630 redningsbiler som vil bistå Fremtind sine kunder med alt fra punktering til motorstopp. I Oslo ytes veihjelp også fra elektriske kjøretøy.
Overtar også vakttelefonen
I tillegg til veihjelpstjenestene overtar SOS International også betjeningen av vakttelefon for å yte akutt hjelp til Fremtind sine kunder som opplever skader på hjem og innbo utenom normal arbeidstid. Denne vakttelefonen har til nå har vært betjent av Viking og RedGo.
Innenfor reiseforsikring har Fremtind i dag en avtale med SOS International om tjenester og hjelp til kunder på reise i hele verden. Denne tjenesten vil fortsatt håndteres fra vaktsentralen i Danmark.
– Vi er svært fornøyde med SOS sine leveranser, og da vi i fjor sommer gikk inn som en av hovedeierne i selskapet så vi også muligheten for å benytte de som veihjelpsaktør i det norske markedet. Nå er vi der. Litt lenger frem i tid ser vi at dette eierskapet også kan åpne andre store muligheter i mobilitetsmarkedet, sier Grotmoll.
SOS International er en ledende aktør innenfor helse- og reiseforsikring, som yter akutt hjelp til nordiske reisende over hele verden via døgnåpne alarmsentraler i Danmark, Sverige, Norge og Finland. Selskapets løsninger omfatter verdensomspennende lege- og reiseassistanse og veihjelp, samt ulike helsetjenester.
Nøkkelord
Kontakter
Kristin VetleseterKommunikasjonsdirektør Fremtind
Tel:934 80 648kristin.vetleseter@fremtind.noBilder
Om Fremtind
Fremtind – størst på forsikring i bank
Vi er eid av SpareBank 1 Gruppen og DNB, og er et av Norges største forsikringsselskap.
Vår oppgave er å hjelpe og motivere deg til å ta vare på deg selv, tingene dine og de du er glad i, og vi skal være der når det trengs. Vi jobber med å finne nye og smarte løsninger, som gjør hverdagen din enklere og tryggere.
Fremtind Service er et datterselskap av Fremtind. De utsteder bombrikker til kjøretøy og krever inn penger for bompasseringen. Ønsker du å komme i kontakt med Fremtind Service finner du kontaktinformasjon her.
Følg pressemeldinger fra Fremtind
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Fremtind på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Fremtind
Nå starter høysesongen for skog- og gressbrann16.4.2024 08:00:00 CEST | Pressemelding
I fjor var det i snitt 11 gress- og skogbranner hver eneste dag fra april til juni. Uvettig bålbrenning og bruk av åpen ild er de største brannårsakene.
Båtskader for 600 millioner i fjor12.4.2024 08:00:00 CEST | Pressemelding
Hvert år registrerer forsikringsbransjen tusenvis av båtskader som følge av havari, synkeskader og manglende vedlikehold. Flere av skadene kunne vært unngått.
Dekkskift: Elbiler må vrakes etter feil håndtering av jekken9.4.2024 12:02:22 CEST | Pressemelding
Elbileiere som skifter dekk selv, bør være ekstra forsiktige. Feil bruk av jekken kan forårsake store skader på batteripakken.
Mange kjører elsparkesykkel ulovlig3.4.2024 07:45:00 CEST | Pressemelding
Anslag fra forsikringsbransjen viser at kun et fåtall har forsikret sin elsparkesykkel. Det kan gi alvorlige konsekvenser.
Hytteinnbrudd økte med 26 prosent i fjor26.3.2024 07:45:00 CET | Pressemelding
Flere innbruddstyver tar seg til rette i hyttefelt, viser skadetall fra Fremtind. Både antall innbrudd og utbetalingssum har økt etter pandemien.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom