Fremtind blir eier i SOS International
SOS International er en ledende aktør innenfor helse- og reiseforsikring, som yter akutt hjelp til nordiske reisende over hele verden via døgnåpne alarmsentraler i Danmark, Sverige, Norge og Finland. Selskapets løsninger omfatter verdensomspennende lege- og reiseassistanse og veihjelp, samt ulike helsetjenester.
Fremtind har i dag en avtale med SOS International om tjenester og hjelp til sine forsikringskunder på reise i hele verden.
– Vi er svært fornøyde med selskapets leveranser. Som en av hovedeierne i selskapet kan vi nå bidra til enda bedre leveranser til kundene våre, blant annet gjennom enda bedre utnyttelse av ny teknologi og innovative løsninger, sier konsernsjef Turid Grotmoll i Fremtind.
Fremtind vil eie 23,9 prosent av SOS International, og vil være en av hovedeierne sammen med svenske Folksam (23,9 prosent) og Länsförsäkringar (17,0 prosent), og danske Alm. Brand (23,9 prosent).
– Dette gir oss en sterkere tilstedeværelse i reisemarkedet i stort, og det kan åpne spennende muligheter innenfor mobilitet, sier Grotmoll.
Vil gi enda bedre hjelp til kunder på reise
SOS International er en av de tre store veihjelpsaktørene i det nordiske markedet, ved siden av Viking og Falck, og selskapet eier SOS Bilberging i Norge.Denne sommeren vil nordmenns reiseaktivitet nærme seg et normalt nivå, for første gang siden 2019. Det betyr som regel stor pågang til assistanse-selskapene.
– SOS International er spennende for Fremtind også som veihjelpsaktøri det norske markedet. Samtidig skaper endringene i folks transportvaner store muligheter i mobilitetsmarkedet, hvor vi vil utvikle tjenester som både forebygger skader og gjør det enkelt for folk å ferdes, uavhengig av hvordan. Eierskapet i SOS International kan åpne muligheter for oss i dette markedet, men det ligger litt lenger frem i tid, sier Grotmoll.
Fakta om SOS International
SOS International er en av Nordens ledende assistanse-organisasjoner. Fra alarmsentraler i Danmark, Sverige, Norge og Finland yter SOS International akutt hjelp til nordiske reisende over hele verden, via en døgnåpen alarmsentral. Selskapet tilbyr et bredt spekter av løsninger, som omfatter verdensomspennende lege- og reiseassistanse og veihjelp, samt ulike helsetjenester.
SOS International har et omfattende nettverk av leverandører og partnere (14 000 leverandører globalt), samt seks strategiske partnerkontorer i områder med stort volum av oppdrag. Med over 1000 medarbeidere, representerer SOS International 30 nasjonaliteter, som til sammen snakker over 37 ulike språk.
SOS International ble etablert i 1961 og eies av 12 av de største forsikringsselskapene i Norden. SOS International har et oppdragsvolum som gjør virksomheten til en av de største assistanseorganisasjoner i Norden.
Selskapets tjenester kan oppsummeres i følgende tre hovedområder:
- Travelcare: Reise- og medisinsk assistanse før, under og etter en reise
- Healthcare: Helsetjenester med fokus på å forebygge, behandle og rehabilitere
- Mobility: Veihjelpstjenester som dekker alle typer kjøretøy og hele Europa
Nøkkelord
Kontakter
Kristin VetleseterKommunikasjonsdirektør Fremtind
Tel:934 80 648kristin.vetleseter@fremtind.noBilder
Om Fremtind
Fremtind – størst på forsikring i bank
Vi er eid av SpareBank 1 Gruppen og DNB, og er et av Norges største forsikringsselskap.
Vår oppgave er å hjelpe og motivere deg til å ta vare på deg selv, tingene dine og de du er glad i, og vi skal være der når det trengs. Vi jobber med å finne nye og smarte løsninger, som gjør hverdagen din enklere og tryggere.
Fremtind Service er et datterselskap av Fremtind. De utsteder bombrikker til kjøretøy og krever inn penger for bompasseringen. Ønsker du å komme i kontakt med Fremtind Service finner du kontaktinformasjon her.
Følg pressemeldinger fra Fremtind
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Fremtind på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Fremtind
Ekstremværet preger resultatet til Fremtind23.4.2024 07:35:00 CEST | Pressemelding
Fremtind leverte i årets første kvartal et resultat før skatt på 233 mill. kroner (366). Resultatet av forsikringstjenester i konsernet ble –102 mill. kroner (267). Nedgangen skyldes i hovedsak store skadeutbetalinger som følge av ekstremværet i januar og februar. Finansavkastningen var god i kvartalet.
Uenige om skylden etter bilskader i vaskehall19.4.2024 07:45:00 CEST | Pressemelding
Hvert år opplever uheldige bileiere å få skader på bilen etter vaskehallbesøk. I noen av sakene blir det uenighet om ansvaret.
Nå starter høysesongen for skog- og gressbrann16.4.2024 08:00:00 CEST | Pressemelding
I fjor var det i snitt 11 gress- og skogbranner hver eneste dag fra april til juni. Uvettig bålbrenning og bruk av åpen ild er de største brannårsakene.
Båtskader for 600 millioner i fjor12.4.2024 08:00:00 CEST | Pressemelding
Hvert år registrerer forsikringsbransjen tusenvis av båtskader som følge av havari, synkeskader og manglende vedlikehold. Flere av skadene kunne vært unngått.
Dekkskift: Elbiler må vrakes etter feil håndtering av jekken9.4.2024 12:02:22 CEST | Pressemelding
Elbileiere som skifter dekk selv, bør være ekstra forsiktige. Feil bruk av jekken kan forårsake store skader på batteripakken.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom