Fremtind

Fremtind blir eier i SOS International

Del
Fremtind har kjøpt seg inn i SOS International, og blir dermed en av hovedeierne i et av Nordens ledende assistanse-selskaper.
SOS International 
yter akutt hjelp til nordiske reisende over hele verden via døgnåpne alarmsentraler. Foto: SOS International
SOS International yter akutt hjelp til nordiske reisende over hele verden via døgnåpne alarmsentraler. Foto: SOS International

SOS International er en ledende aktør innenfor helse- og reiseforsikring, som yter akutt hjelp til nordiske reisende over hele verden via døgnåpne alarmsentraler i Danmark, Sverige, Norge og Finland. Selskapets løsninger omfatter verdensomspennende lege- og reiseassistanse og veihjelp, samt ulike helsetjenester. 

Fremtind har i dag en avtale med SOS International om tjenester og hjelp til sine forsikringskunder på reise i hele verden.  

– Vi er svært fornøyde med selskapets leveranser. Som en av hovedeierne i selskapet kan vi nå bidra til enda bedre leveranser til kundene våre, blant annet gjennom enda bedre utnyttelse av ny teknologi og innovative løsninger, sier konsernsjef Turid Grotmoll i Fremtind. 

Fremtind vil eie 23,9 prosent av SOS International, og vil være en av hovedeierne sammen med svenske Folksam (23,9 prosent) og Länsförsäkringar (17,0 prosent), og danske Alm. Brand (23,9 prosent). 

– Dette gir oss en sterkere tilstedeværelse i reisemarkedet i stort, og det kan åpne spennende muligheter innenfor mobilitet, sier Grotmoll. 


Vil gi enda bedre hjelp til kunder på reise 

SOS International er en av de tre store veihjelpsaktørene i det nordiske markedet, ved siden av Viking og Falck, og selskapet eier SOS Bilberging i Norge.Denne sommeren vil nordmenns reiseaktivitet nærme seg et normalt nivå, for første gang siden 2019. Det betyr som regel stor pågang til assistanse-selskapene. 

SOS International er spennende for Fremtind også som veihjelpsaktøri det norske markedet. Samtidig skaper endringene i folks transportvaner store muligheter i mobilitetsmarkedethvor vi vil utvikle tjenester som både forebygger skader og gjør det enkelt for folk å ferdes, uavhengig av hvordan. Eierskapet i SOS International kan åpne muligheter for oss i dette markedet, men det ligger litt lenger frem i tid, sier Grotmoll. 

Fakta om SOS International 

SOS International er en av Nordens ledende assistanse-organisasjoner. Fra alarmsentraler i Danmark, Sverige, Norge og Finland yter SOS International akutt hjelp til nordiske reisende over hele verden, via en døgnåpen alarmsentral. Selskapet tilbyr et bredt spekter av løsninger, som omfatter verdensomspennende lege- og reiseassistanse og veihjelp, samt ulike helsetjenester.  

SOS International har et omfattende nettverk av leverandører og partnere (14 000 leverandører globalt), samt seks strategiske partnerkontorer i områder med stort volum av oppdrag. Med over 1000 medarbeidere, representerer SOS International 30 nasjonaliteter, som til sammen snakker over 37 ulike språk. 

SOS International ble etablert i 1961 og eies av 12 av de største forsikringsselskapene i Norden. SOS International har et oppdragsvolum som gjør virksomheten til en av de største assistanseorganisasjoner i Norden. 

Selskapets tjenester kan oppsummeres i følgende tre hovedområder: 

  • Travelcare: Reise- og medisinsk assistanse før, under og etter en reise 
  • Healthcare: Helsetjenester med fokus på å forebygge, behandle og rehabilitere 
  • Mobility: Veihjelpstjenester som dekker alle typer kjøretøy og hele Europa 

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

SOS International 
yter akutt hjelp til nordiske reisende over hele verden via døgnåpne alarmsentraler. Foto: SOS International
SOS International yter akutt hjelp til nordiske reisende over hele verden via døgnåpne alarmsentraler. Foto: SOS International
Last ned bilde
Denne sommeren vil nordmenns reiseaktivitet nærme seg et normalt nivå, for første gang siden 2019. Det betyr som regel stor pågang til assistanse-selskapene. Foto: Fremtind.
Denne sommeren vil nordmenns reiseaktivitet nærme seg et normalt nivå, for første gang siden 2019. Det betyr som regel stor pågang til assistanse-selskapene. Foto: Fremtind.
Last ned bilde
Turid Grotmoll, konsernsjef i Fremtind. Foto: Fremtind.
Turid Grotmoll, konsernsjef i Fremtind. Foto: Fremtind.
Last ned bilde
Som en av hovedeierne i SOS Internatuional kan vi nå bidra til enda bedre leveranser til kundene våre. Foto: Fremtind.
Som en av hovedeierne i SOS Internatuional kan vi nå bidra til enda bedre leveranser til kundene våre. Foto: Fremtind.
Last ned bilde

Om Fremtind

Fremtind
Fremtind
Postboks 778 Sentrum
0106 Oslo

http://www.fremtind.no

Fremtind – størst på forsikring i bank

Vi er eid av SpareBank 1 Gruppen og DNB, og er et av Norges største forsikringsselskap.

Vår oppgave er å hjelpe og motivere deg til å ta vare på deg selv, tingene dine og de du er glad i, og vi skal være der når det trengs. Vi jobber med å finne nye og smarte løsninger, som gjør hverdagen din enklere og tryggere.

Fremtind Service er et datterselskap av Fremtind. De utsteder bombrikker til kjøretøy og krever inn penger for bompasseringen. Ønsker du å komme i kontakt med Fremtind Service finner du kontaktinformasjon her.

Følg pressemeldinger fra Fremtind

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Fremtind på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Fremtind

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye