Fremtidsfestival skal løse verdensproblemer

På Katapult Future Fest blir det alt fra hackaton til foredrag med verdenskjente teknologer og investorer. –Her møtes fremtidens selskaper som kan løse viktige utfordringer verden står overfor, sier administrerende direktør i PwC, Håvard Abrahamsen.
Katapult Future Fest vil samle noen av verdens beste teknologer, gründere og investorer for å diskutere fremtiden på en anderledes måte.

11. og 12. Mai 2017 skal det avholdes en uten-om-det-vanlige-konferanse på SALT Arena i Oslo – en fremtidsfestival som setter fokus på å løse verdensproblemer gjennom eksponensielle teknologier og private investeringer.

Hjelper gründere å nå FNs bærekraftmål

PwC Norge har inngått partnerskap med festivalen Katapult Future Fest og Katapult Accelerator. Akseleratorprogrammet skal følge opp og hjelpe utvalgte gründere med å skalere og kommersialisere sine forretningsideer.

Felles for de alle er at de bruker eksponensiell teknologi for å løse de utfordringer og muligheter som FNs 17 bærekraftsmål representerer.

- PwCs misjon er å løse viktige problemer i samfunnet, og FNs 17 bærekraftsmål er noe av det viktigste vi kan jobbe for, sier Abrahamsen.

PwC skal bidra som mentorer på tjenester som revisjon, regnskap, strategi og advokattjenester. Tjenester som gründere behøver, men ofte trenger hjelp til.

Verdenskjente foredragsholdere

Festivalen er et møtepunkt hvor noen av verdens fremste investorer møter norske og utenlandske gründere for å lytte og lære av hverandre, finne inspirasjon og forhåpentligvis knytte langsiktge kontakter og samarbeid.

Blant de 60 som holder foredrag er Larry Brilliant, tidligere direktør i Google.org og jobber nå i Skoll foundation (e-bay). En annen er Julie Sunderland som leder Biomatics Capital, en av verdens største innen helseteknologi. Hans Peter Brøndmo leder Robotics i GoogleX i Silicon Valley.

Hvordan nå FNs bærekraftsmål?

Katapult Future Fest ønsker å samle globale ledere, teknologer, entreprenører, og engasjerte borgere til å diskutere fremtiden gjennom å legge opp til et interaktivt, åpent og uvanlig konferanseprogram. Foredragsholdere og eksperter innenfor teknologi, ”impact-investeringer” og samfunnsansvarlige løsninger er hentet inn fra hele verden for å dele sine erfaringer og tanker rundt hva som må til for å nå FNs bærekraftsmål innen 2030.

I tillegg til foredrag legger festivalen opp til sosiale aktiviteter som morgenyoga, konserter, hackathon, workshops og fest – aktiviteter som bryter ned barrierene for å mingle og bli kjent.

Konferanse med handling

”Vi var lei av konferanser hvor man bare får påfyll av informasjon og ønsket derfor å tilby et tilbud hvor mennesker møtes, engasjeres og etablerer tilitt gjennom kreative tiltak. Det er på denne måten at ideer oppstår og handling skjer”, sier Ida Faldbakken, leder av Katapult Future Fest.

Håvard Abrahamsen, administrerende direktør i PwC: 952 60 779
Henrik Lervold, kommunikasjonsdirektør i PwC: 958 61 610

-Vi ønsker å bidra med det vi kan for å hjelpe gründere som vil jobbe for en bærekraftig verden, sier Håvard Abrahamsen, administrerende direktør i PwC.