Fredrikstad-rapper debuterer hos Universal Music med årets sommerhit!

Eggi, også kjent som Egzon Salihu, er den lekne, energiske artisten med en bagasje full av bangers.

Fredag 25. juni debuterer Eggi hos Universal Music med en skikkelig sommerhit – "Ekte Morrapuler".

Sammen med låten lanserer Eggi sitt eget bilspill, hvor låten kan pre-saves. Prøv spillet

her!

Eggi er født i Sverige, oppvokst i Fredrikstad og har et opphav fra Kosovo – denne bakgrunnen har formet ham til den allsidige og spennende artisten som fortsetter å sprenge grenser.

Som ung startet han å forme sine evner til å skrive tekster, melodier og rytmer, noe han gang på gang viser i sine tekster og leveranse. Eggi har allerede varmet opp for store artister som Karpe, den avdøde raplegenden DMX og Emire og Lillebror før han overhodet hadde sluppet sine egne låter.

Den Drum & Bass-inspirerte musikken og Eggis rå rapbakgrunn, uttrykkes i hans hemningsløse musikalske univers. Med et konstant høyt tempo og energinivå kombinert med finpusset lyrikk, vil musikken til Eggi ta lytteren med inn i en helt annen verden. Det er ingen tvil om at Eggi vil skille seg ut i mengden:

- Inspirasjonen var at det begynte å bli kjedelig å høres ut som alle andre. Dette er en rebelsk satsing! - Eggi

Eggi har skrevet og produsert "Ekte Morrapuler" sammen med Martin Sawyer og Georg Curtis. Låten slippes 25. juni 2021 og han har planer om å slippe flere låter utover året.

Ny musikk fra The Weeknd, Inger Lise Hope, FINNEAS, Bastille, Zadeking og Imagine Dragons til Norge!13.9.2024 08:28:12 CEST | Pressemelding

The Weeknd ute med “Dancing In The Flames” Inger Lise Hope slipper sin første singel etter The Voice-seier! Mi Corazon gjør det hett på dansegulvet New Jordal Swingers legger ut på avskjedsturné Det Grammy-vinnende og multi-platinaselgende bandet Imagine Dragons kommer til Trondheim for å headline NEON 2025! Neste års festival arrangeres 6. og 7. juni 2025. Forsalg starter tirsdag 17. september kl. 10.00 mens ordinær salgsstart er onsdag 18. september kl. 10.00. I dag slapp Eminem albumet The Death of Slim Shady (Coup De Grâce): Expanded Mourner’s Edition. Albumet inneholder fire nye låter inkludert den nye singelen “Fuel” (Shady Edition) feat. Westside Boogie & Grip. Da The Death of Slim Shady (Coup De Grâce) ble sluppet i juli var dette første nye album fra Marshall Bruce Mathers III siden Music To Be Murdered By, ett album som gikk #1 i Norge og har gått to ganger platina. Den 21-årige LA-baserte indie-alt/R&B-artist og multiinstrumentalisten Bryant Barnes fikk en viral hit med “I'd

New Jordal Swingers legger ut på avskjedsturné12.9.2024 12:00:00 CEST | Pressemelding

New Jordal Swingers har gjennom flere ti-år vært en institusjon i norsk musikkliv. Nå markerer bandet sine 50 år med avskjedsturné og konserter høsten 2024. Samtidig lanserer Universal "NJS Beste! 50 år med rock’n’roll", en ny spilleliste der alle bandets album for første gang er godt representert. NJS debuterte i 1974 med albumet Hold On! og fikk samtidig sin første radiohit med "Nut Rocker", men ganske tidlig ble bandet selvforsynt med originalmateriale hovedsakelig skrevet av pianist og vokalist Eigil Berg. Titler som "Railroad Man", "Turn On To The Music", "Helpless Girl", "Free And Easy", "Tornerose" og "Før lyset brenner ned" befestet bandets posisjon, og på 70- og 80-tallet tronet NJS øverst både på popularitetsavstemninger, radiolister og salgslister. NJS fortsatte å levere hits også utover på 2000-tallet med titler som "Speilet", "Belfast cowboy" og "Så fin du er". Alle disse sangene er selvsagt med på den nye Universal-samlingen. Bandets legendariske versjon av selveste "Rive