Fredrik vant NM-sølv i sprangridning

Han tok NM-bronse i sprangridning i fjor – i år ble det sølv på Fredrik Berg Seim fra Drammen Ryttersportsklubb, med sin hest Quevara van de Vlierbeek Z.

Fredrik Berg Seim tok NM-sølv i sprangridning i Drammen i helgen. (Foto: Norges Rytterforbund)

Startfeltet i årets norgesmesterskap i sprang senior på Drammen Ridesenter var ikke av de største, men likevel representativt. Svenske Fredrik Malm var for anledningen hyret inn som banebygger gjennom mesterskapshelgen, og han selv og teamet inviterte til baner som spesielt skilte klinten fra hveten i 1. og 2. avdeling. Årets finalebane rommet 12 hindre og 14 sprang med to kombinasjoner som flere i finalefeltet løste på beste vis.

Til sist skulle det hele avgjøres gjennom to finalerunder i 1,50 m denne søndagen. Fredrik lå som nummer to bak Therese Søhol Henriksen fra Sarpsborg, men det skulle ikke mer enn et riv fra Thereses side i siste runde, så ville Fredrik klatre forbi henne

Begge ekvipasjer gikk imidlertid helt feilfritt gjennom banen og holdt seg også innenfor maksimaltiden.

Fredrik, som opprinnelig er fra Bergen, var godt fornøyd med  sølv:

-Jeg er sykt fornøyd med andreplassen. Hesten hoppet helt fantastisk, og jeg er veldig fornøyd med begge rundene i dag. De var jevne og fine. Jeg visste at jeg måtte gjøre mitt beste og være feilfri, for hvis Therese også gjorde jobben sin, så kom hun til å vinne.

Foto: Norges Rytterforbund

Endelig full stevneaktivitet på Epona Ryttersenter igjen2.5.2022 17:37:08 CEST | Pressemelding

Det er tett oppunder tre år siden sist Epona Ryttersenter var sentrum for internasjonal ryttersport. En ufrivillig pause kom naturlig nok i kjølvannet av pandemien, men i helgen var det endelig masse god dressur på Sørlandet, i form av det internasjonale dressurstevnet Norway Open Dressage. – Dette har vært etterlengtet, vi kjente at vi virkelig har savnet dette nå, sier stevneleder Linne Eidsaa.