TV 2

Fredrik Furuseth blir ny PR-leder i TV 2

Del

Fredrik Furuseth (41) er ansatt som ny leder for PR- og medieavdelingen i TV 2. Furuseth kommer fra Mastiff, men vender nå tilbake til bedriften hvor han tidligere har jobbet som redaksjonssjef og reportasjeleder. – Jeg ser fram til å ta med meg erfaringene utenfra tilbake til TV 2, sier Furuseth.

Fredrik Furuseth blir ny PR-leder i TV 2. Foto: Mastiff
Fredrik Furuseth blir ny PR-leder i TV 2. Foto: Mastiff

Etter en tøff rekrutteringsprosess var det til slutt Fredrik Furuseth som kapret stillingen som leder for PR- og medieavdelingen i TV 2. Furuseth, for tiden ansatt som redaksjonssjef for «God kveld Norge» i produksjonsselskapet Mastiff, skal rapportere til Lillian Vatnøy. Han blir dermed en del av lederteamet i Programkommunikasjon, som i tillegg består av lederne for promo, ekstern markedsføring, kreativ leder og prosessleder. 

Mange ville til TV 2 

 Vi hadde knallgode kandidater å velge blant i denne prosessen, og det er utrolig hyggelig at så mange dyktige folk ønsker seg til TV 2. Vi er nå veldig glade for at vi henter Fredrik Furuseth hjem, sier Lillian Vatnøy, leder for Programkommunikasjon i TV 2.  

Vatnøy forteller at Furuseth allerede tidlig i prosessen skilte seg ut som en opplagt lederkandidat.  

– Fredrik har gjennomført en inspirerende endringsprosess med «God kveld Norge» i Mastiff. I dag er GKN et digitalt nyhetsunivers og en viktig del av TV 2s kjendisjournalistikk, der hvor det tidligere “kun” var et lineært TV-program. Hans rolle i denne snuoperasjonen har vært avgjørende. I tillegg kan han skilte med dyp bransjeinnsikt, sterk PR-kompetanse, dokumenterte resultater, et stort nettverk og veldig mange kloke tanker om hva som bør kjennetegne en moderne PR-avdeling, sier Vatnøy.   

Gleder seg  

Fredrik Furuseth klør i fingrene etter å ta fatt på oppgavene:  

 Det å få lov til å jobbe med TV 2s innhold som leder av PR- og medieavdelingen er noe jeg er ydmyk over og gleder meg stort til. Jeg ser fram til å ta med meg erfaringene utenfra tilbake til TV 2, og ta del i den spennende utviklingen avdelingen og mediehuset står overfor, sier Furuseth. Han er klar for overgangen fra produksjonsselskap tilbake til mediehus.  

  Det føles bra å gi stafettpinnen i Mastiff videre til noen andre nåJeg er sikker på at den dyktige og fremoverlente «God kveld Norge»-redaksjonen i Mastiff, med Dorthe, Niklas og Sophie Elise i spissen, vil fortsette å levere godt innhold til alle TV 2s plattformer.  

Fredrik Furuseth starter i TV 2 på nyåret 2022 

– Vi gleder oss enormt til å  ham på plassMed vår nye merkevarestrategi, ambisiøse vekstmål for TV 2 og en stadig tøffere kamp om publikums oppmerksomhet som bakteppe har vi mange spennende kommunikasjonsoppgaver i vente. Jeg ser fram til å se hva PR- og medieavdelingen kan utrette framover med Fredrik som lagkaptein, avslutter Lillian Vatnøy. 

Kontaktperson: Lillian Vatnøy, tlf. 402 02 720. 

Bilder

Fredrik Furuseth blir ny PR-leder i TV 2. Foto: Mastiff
Fredrik Furuseth blir ny PR-leder i TV 2. Foto: Mastiff
Last ned bilde

Om TV 2

TV 2
TV 2
Lars Hilles gate 30
5020 Bergen

02255http://www.TV2.no

Vi er TV 2

Vi er TV 2, et redaktørstyrt mediehus og kommersiell allmennkringkaster. Vi formidler, skaper og forteller historier som gjør nyheter, aktualiteter, sport og underholdning tilgjengelig for folk uansett når, hvor og hvordan de måtte ønske. Gjennom en rekke ulike kommersielle TV-kanaler, digitale plattformer og tjenester tilbyr vi et bredt spekter av innhold som spenner fra lett underholdning til tung journalistikk.

TV 2 er en del av Egmont, som er et av Nordens største mediekonsern med 6600 ansatte og aktivitet i 30 land. TV 2s eier Egmont er en stiftelse, som årlig deler ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge.

Følg pressemeldinger fra TV 2

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra TV 2 på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra TV 2

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom