Frafall av reiserestriksjoner gir økt feriesalg

Spania, Kypros og Italia slutter seg til landene som nå fjerner alle innreisekrav. Påbudet om munnbind lettes også på rundt i Europa, og hos Apollo merkes det tydelig på salget.

Nå trenger du hverken koronapass eller innreiseskjema for å reise til Kypros.

Allerede tidlig i mai fjernet flere av sommerens mest populære reisemål, deriblant Hellas, Kroatia og Albania, alle innreisekrav. Forrige uke fulgte Italia og Kypros etter, og i dag sluttet Spania seg til rekken. Nå kan man altså reise til så å si alle av sommerens mest ettertraktede reisemål helt uten koronapass eller innreiseskjemaer. Flere land letter nå også på kravet om munnbind.

- Dette er fantastiske nyheter for alle som skal ut å reise i sommer – og det er mange. Reiselysten er rekordhøy i år, og denne beskjeden har vært etterlengtet, sier Beatriz Rivera, Kommunikasjonssjef i Apollo.

Rekordhøye salgstall

Den økte reisefeberen merkes godt hos Apollo: Salget av sommerens reiser ligger nå på rekordnivå selv sammenlignet med samme tid før pandemien. De mest populære reisemålene akkurat nå er også velkjente destinasjoner i Europa; som Hellas, Kroatia, Kypros, Albania og Spania.

Samtidig merkes et økt behov for trygghet både ved bestilling av reise og mens man er på reisefot. Det har ført til en strøm av nye kunder hos Apollo, som spesialiserer seg på klassiske pakkereiser.

- Etter to år med restriksjoner vil man forsikre seg om at man ikke tar noen økonomisk risiko ved å bestille en etterlengtet ferie, og vite at man kommer seg av gårde som man skal. Denne ekstra tryggheten får man kun med en pakkereise, for da er man sikret av pakkereiseloven, sier Rivera.

Nå trenger du hverken koronapass eller innreiseskjema for å reise til Kypros.

+47 22 33 45 00http://www.apollo.no

Sammen med spesialistarrangørene Golf Plaisir, Lime Travel og Xtravel samt treningshotellet Playitas er Apollo en del av gruppen DER Touristik Nordic AB. Vi jobber aktivt med bærekraftige reiser og har vært Travelife-sertifisert siden 2016. Les mer på www.apollo.no.

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Apollo på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.