Haut Nordic

Fra MasterChef til Miklagard

To år etter at Cathrine Olsen vant MasterChef er hun ansatt som salgssjef for Miklagard. – Jeg ser frem til å utvikle det som skal bli Gardermoen-regionens nye og eksklusive hotell.
- På Miklagard skal vi skape opplevelser for gjestene som gjør at de velger oss igjen og igjen, sier salgssjef Cathrine Olsen. Foto: Haut Nordic

Den ferske salgssjefen forteller at hun er stolt over å ha fått det hun beskriver som drømmejobben. Nå klør hun i fingrene etter å komme i gang som salgssjef for hotellet som ligger kun ni minutter unna Gardermoen OSL og som åpner dørene i oktober 2020.

Frir til sansene

- Miklagard vekket nysgjerrigheten min fra første stund. Et nytt og utradisjonelt hotell med orientalsk spa, konferanse og spennende matopplevelser i møtet mellom Norden og Midt-Østen. Jeg er sikker på at vi vil lykkes med å skape opplevelser for gjestene våre som gjør at de velger oss igjen og igjen.

Som en hobbykokk godt over gjennomsnittet interessert i mat, noe MasterChef-seieren i 2016 vitner om, forteller Olsen at hun har ekstra store forventninger til hva kjøkkenet skal trylle fram.

- Kjøkkenet vårt kommer til å ha et tydelig fokus på urter, krydder fra Det ottomanske rike, bærekraft og gode råvarer. Et opphold på Miklagard skal fri til alle sansene og matopplevelsene blir intet unntak. Derfor gleder jeg meg også veldig til å snart reise til Istanbul med Miklagard-kolleger for å smake på lokale spesialiteter og bli inspirert, sier Olsen, som har lang erfaring fra hotellbransjen, inkludert fire år som sales manager i Scandic.

God relasjonsbygger

Salgsdirektør Øyvind Abelvik på Miklagard er veldig fornøyd med å ha fått Olsen med på laget. Han mener hun innehar de rette forutsetningene for å formidle Miklagard.

- Cathrine er faglig dyktig, er en utpreget kremmer og god til å bygge relasjoner. Miklagard blir et unikt hotell med flinke og driftige medarbeidere. Vi har speidet lenge etter den rette salgssjefen og er stolt av at Cathrine valgte oss, sier Abelvik og får støttende ord fra sin nye kollega.

- Det er få forunt å kunne ta eierskap til et hotell før åpning. Jeg føler meg utrolig heldig som får lov til å være med på denne reisen sammen med Haut Nordic-kjeden og Miklagard. Det er veldig mange dyktige mennesker rundt meg som jeg ser frem til å lære masse av.

Kontaktdetaljer:

Sondre Prestegard, adm. dir. Haut Nordic: e-post: sondre.prestegard@choice.no, mob: 977 44 006

Mer informasjon: www.miklagard.no

Bilder

Om Haut Nordic

Haut Nordic
Oksenøyveien 8 - 10

+ 47 977 44 006https://www.hautnordic.no

Haut Nordic er et hotell- og restaurantkonsern. Selskapet drifter per i dag 3 hotell og flere restauranter. Vi jobber både med egenutviklede konsepter og franchisekonsepter. Vår største samarbeidspartner på hotell er for tiden Nordic Choice. Selskapet har også avtaler med Big Horn og Dolly Dimple’s.

Haut Nordic er et offensivt, nyskapende og annerledes hotell- og restaurantkonsern. Hos oss er kreativitet den viktigste egenskapen.

“Vi skaper og bygger produkter etter hva gjestene liker og vi liker. Derfor er konsernet i konstant endring. Vi har bygget marked og skapt lønnsomhet der ingen andre har klart det før oss.

Haut Nordic As skal fortsette veksten gjennom kreativitet, flat struktur, gjennomføringskraft og gjennom hotell- og restaurantnæringens beste medarbeidere.

Vil du være med på reisen er det bare å ringe.”