Fra Hydro til REITAN HANDEL: Inger Sethov blir kommunikasjonsdirektør i REITAN HANDEL

Inger Sethov er ansatt som kommunikasjonsdirektør i nyetablerte REITAN HANDEL AS. Sethov kommer fra stillingen som konserndirektør i Hydro, hvor hun har vært kommunikasjonsansvarlig i 13 år.

- Jeg gleder meg veldig til å få Inger med på laget. Hun har solid faglig bakgrunn og lang erfaring, og kommer til å styrke vårt kommunikasjonsarbeid i årene som kommer, sier Ole Robert Reitan, administrerende direktør i REITAN HANDEL.

Reitangruppen har skiftet navn til REITAN og forenkler strukturen i tre selskaper: REITAN Handel, REITAN Eiendom og REITAN Kapital. REITAN HANDEL har 38 000 medarbeidere i Norden og Baltikum og omfatter 3754 utsalgssteder og sterke merkevarer som REMA 1000, 7-Eleven, Narvesen, Pressbyrån og Uno-X.

Som kommunikasjonsdirektør vil Sethov inngå i selskapets øverste ledergruppe og ha overordnet ansvar for ekstern og intern kommunikasjon, herunder medie- og samfunnskontakt og lederkommunikasjon. Hun får også ansvar for å videreutvikle kommunikasjonsfunksjonen i hele selskapet. Hun tiltrer stillingen senest 1. juli 2021.

- Det blir vemodig å slutte i Hydro etter 16 år, men jobben i REITAN HANDEL kunne jeg ikke si nei til. Jeg ser frem til å lede kommunikasjonsarbeidet videre i en helt ny fase for virksomheten. Erfaringen fra et stort industrikonsern med stolte tradisjoner og solide prosesser kommer godt med. Dessuten gleder jeg meg til å fokusere mer på retail og forbrukerspørsmål, sier Sethov.

Sethov ble ansatt i Hydros kommunikasjonsavdeling i 2005. To år senere ble hun utnevnt til kommunikasjonsdirektør. Hun har vært medlem av konsernledelsen siden 2015. Hun ledet arbeidet med reposisjonering av Hydro som et bærekraftig aluminiumsselskap, har jobbet systematisk med samfunns- og myndighetskontakt i Norge og internasjonalt, og har i tillegg hatt ansvar for kommunikasjonsarbeidet under flere kriser.

Sethov har tidligere jobbet som journalist og korrespondent i de internasjonale nyhetsbyråene Dow Jones og Reuters. Hun har en bachelorgrad i massekommunikasjon og journalistikk fra California State University Fresno i USA og har studert internasjonal journalistikk ved City University of London.

Kontakt:
Mette Fossum, Direktør bærekraft og samfunnsansvar, REITAN HANDEL

REITANs visjon er å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet. REITAN omsatte i 2019 (inkl. franchiseomsetning) for 97 milliarder kroner, sysselsetter over 38 000 mennesker i Norden og Baltikum, og er med dette blant Norges ti største selskap og en synlig aktør i Nord-Europas arbeidsliv.

REITAN består av tre forretningsområder: REITAN HANDEL, REITAN EIENDOM og REITAN KAPITAL.I tillegg kommer Britannia Hotel, et femstjerners internasjonalt fullservicehotell i Trondheim.

Følg saker fra REITAN

Siste saker fra REITAN