Fra 1. september innfører Norsk Gjenvinning forbud mot levering av sorte og fargede søppelsekker

Sorte og fargede søppelsekker skjuler innholdet og gir rom for feilsortering som er vanskelig å oppdage. Derfor har Norsk Gjenvinning og datterselskaper fra 1. september innført forbud mot å levere avfall i sorte og fargede søppelsekker.

Transparente sekker vil det fremdeles være mulig å levere. Sekker man ikke kan se gjennom representer et problem både når det gjelder miljø og brannsikkerhet fordi de kan skjule farlig avfall og litiumbatterier.

Vi oppfordrer dermed våre kunder og samarbeidspartnere om å ta i bruk transparente sekker. Mange byggevarehus og dagligvarebutikker selger allerede transparente sekker. Du kan enkelt bestille fra vår nettbutikk også – vi har et stort utvalg, blant annet merkede avfallssekker for forskjellige avfallstyper.