Fotballforbundets koronavettregler er klare

Norges Fotballforbund har utarbeidet koronavettregler for fotballen i tråd med anbefalingene fra Helsedirektoratet.

NFF er glade for at Helsedirektoratet på onsdag tydeliggjorde regelverket for organisert idrett, og at fotballbaner igjen kan brukes til fotballaktiviteter. På bakgrunn av dette lanserer nå NFF fotballens koronavettregler. Hensikten med disse reglene er å hindre smitte. Retningslinjene tar utgangspunkt i gjeldende smittevernfaglige vedtak og anbefalinger, herunder fellesidrettslige anbefalinger fra Norges Idrettsforbund.

- Vi er glad for at landets fotballbaner igjen kan åpnes for aktivitet. Dette er det nå opp til baneeier å vurdere. Forutsetningen for å drive aktivitet er at smittevernreglene blir overholdt. Her har vi et ansvar for å sikre at dette skjer innenfor regelverket. Vi har derfor laget enkle og tydelige koronavettregler for fotballen som klubbene skal benytte, sier Pål Bjerketvedt, generalsekretær i Norges Fotballforbund.

Se reglene i vedlagt bilde

Kontaktpersoner:

Generalsekretær Pål Bjerketvedt, mobil: 932 19 339
Direktør for kommunikasjon og samfunnskontakt Gro Tvedt Anderssen, mobil: 977 27 217

Valgkomiteens innstilling til nytt forbundsstyre7.1.2021 09:52:16 CETPressemelding

Valgkomiteen i Norges Fotballforbund har avsluttet sitt arbeid og innstiller enstemmig på følgende sammensetning av forbundsstyret til forbundstinget i mars 2021: President: Terje Svendsen, Rosenborg BK Ikke på valg Visepresident 1: Ane Guro Skaare-Rekdal, Ottestad IL Ny for 2 år Visepresident 2: Arne Larsen Økland, Bryne FK Gjenvalg 2 år Styremedlemmer: Gunnhild Lærum, Lillestrøm SK Ikke på valg Malin Frantzen Øiseth, Fet IL Ikke på valg Leon Jarle Aurdal, Aalesunds FK Ikke på valg Jon Mørland, Heming IL Gjenvalg 2 år Kristine Haugen, Lavangen IL Ny for 2 år Les mer om valgkomiteens kriterier og vurdering av de nye kandidatene til forbundsstyret på fotball.no

PRIV.RED: Akkrediteringsinformasjon for kvalifiseringskamp Eliteserien22.12.2020 11:44:20 CETPressemelding

Mandag 28/12 spilles den siste og avgjørende kvalifiseringskampen om plass i Eliteserien 2021. Oppgjøret spilles som én avgjørende kamp på nøytral bane, Intility Arena. Lagene som møtes er vinneren av kvalifiseringsspillet i OBOS-ligaen og laget som ender som nummer 14 i Eliteserien 2020. Kampinformasjon: Dato: 28. desember 2020 Sted: Intility Arena, Oslo Lag A – Lag B Avspark kl. 17.00 Akkrediteringsfrist: 26/12 kl. 15.00 Send inn forespørsel om akkreditering her

PRIV.RED: Link til stream av dagens pressekonferanse3.12.2020 11:39:01 CETPressemelding

Media som ønsker egen feed til dagens pressekonferanse kan hente stream her: https://www.youtube.com/watch?v=1Aqk7ED7sWk&feature=youtu.be Pressekonferansen gjennomføres som tidligere informert digitalt via Teams kl 12.00 i dag, og sendes på NFF TV og Fotballandslagets Facebook-side. Følgende personer vil være til stede på pressekonferansen: Terje Svendsen, fotballpresident Ståle Solbakken, påtroppende herrelandslagssjef Pål Bjerketvedt, generalsekretær Lise Klaveness, direktør toppfotball & landslag