Forventer nytt rekordår, styrker anleggslederteamet

Fjoråret ga rekordomsetning for A Bygg Entreprenør. Med forventninger om ytterligere omsetningsvekst styrker selskapet anleggslederteamet med Thomas Rask-Grytten fra Consto.

A Bygg har det siste året opplevd en sterk vekst. Fjorårets omsetning på 600 millioner kroner slo alle tidligere rekorder, og med 17 ansettelser har selskapet nær doblet bemanningen det siste året. Selskapet forventer imidlertid ytterligere vekst og styrker anleggslederteamet med Thomas Rask-Grytten, forteller Morten Raugstad, administrerende direktør i A Bygg.

- Med tre større prosjekter under oppstart trenger vi å styrke anleggslederteamet vårt. Anleggslederen er en av de viktigste funksjonene i et prosjektteam, med stort ansvar og en hektisk hverdag. Man må klare å ha overblikket, ikke bare i hva som skjer i dag og denne uken, men også i ukene og månedene fremover. Thomas har lang fartstid i bransjen, med erfaring fra store prosjekter i både inn- og utland. Med han på laget vil vi sikre vår gjennomføringsevne og styrke vår anleggslederkompetanse, sier Raugstad.

- Lærte faget fra innsiden

Thomas Rask-Grytten er utdannet tømrer og har seks års erfaring som anleggsleder. Han har bakgrunn fra blant andre Hent, Ruta og Consto.

- Jeg har gått gradene fra tømrer til anleggsleder, har lært faget fra innsiden, kan du si. Nå gleder jeg meg til å ta med meg alt jeg har lært inn i A Bygg, og bidra til det som ser ut til å bli nok et rekordår for selskapet, sier han.

Rask-Grytten tiltrådte 1. juni.